حشره کش آکتارا (actara)

0

حشره کش آکتارا (actara) حشره کشی سیستمیک با عملکرد تماسی- گوارشی برای مبارزه با پسیل پسته (شیره خشک) و طیف وسیعی از آفات مکنده مورد استفاده قرار می گیرد.

حشره کش آکتارا (actara)

این حشره کش گرانول قابل پخش در آب (WG 25)، حاوی ۲۵۰ گرم ماده موثر تیامتوکسام در هر کیلوگرم می باشد. تیامتوکسام از خانواده نئونیکوتینوئیدها است. َActara حشره کشی سیستمیک با عملکرد تماسی۔ گوارشی و تاثیر ضربه ای است که برای مبارزه با پسیل پسته (شیره خشک) و طیف وسیعی از آفات مکنده پسته نظیر زنجره پسته ، سن و سنک مورد استفاده قرار می گیرد.

حشره کش آکتارا، پس از محلول پاشی در برگ نفوذ می کند و توسط آوندهای چوبی به اندامهای فوقانی منتقل می شود. آکتارا با ایجاد اختلال در سیستم عصبی و توقف تغذیه، انواع آفات مکنده را در مدت زمان کوتاهی از بین می برد. Actara حشره کشی است که بر تمام مراحل رشد پسیل پسته از پورگی تا حشره بالغ موثر است.

سایر مطالب:

حشره کش دلتامترین دسیس(decis)

حشره کش استامی پراید (موسپیلان)

زمان و نحوه مصرف حشره کش آکتارا (actara)

در پسته جهت کنترل پسیل پسته (شیره خشک ) Agonescena pistaciae به میزان سیصد گرم در هزار لیتر آب مصرف میشود. دقت شود از این سم در سال تنها یکبار استفاده شود.

نکات مهم مصرف حشره کش آکتارا (actara)

  • قبل از شکرک گرفتن برگ باید سمپاشی صورت گیرد.
  • از سمپاشی درختان در مرحله گلدهی اکیدا خودداری کنید.
  • به منظور کاهش تاثیرات جانبی برحشرات مفید، سم آکتارا را زمانی مصرف کنید که زنبور پسیفاگوس دارای کمترین جمعیت در باغ باشد.
  • بهترین زمان مصرف Actara ، هم زمان با شروع آلودگی درختان به پوره پسیل و پیش از آلودگی برگ درخت به شکرک و یا خشبی شدن برگ ها می باشد.

مدیریت مقاومت

یکی از عوامل اصلی عدم تاثیر مناسب سموم حشره کش سیستمیک، استفاده بیش از نیاز، از محلول سمی در باغات است.

چنانچه در هنگام سمپاشی از مقدار بیشتری از محلول سمی در واحد سطح استفاده شود در اصطلاح محلی، درختان شسته شوند به همان اندازه میزان سم چکه کرده پای درختان افزایش می یابد زیرا برگها توان نگهداشتن این محلول اضافی را روی سطح خود ندارند.

در این حالت متاسفانه مقدار ماده موثره ورودی به برگها کاهش خواهد یافت و این موضوع خود دلیلی برای واکسینه شدن آفت با توجه به دوز پایین سم ورودی و افزایش سرعت مقاومت با سموم سیستمیک همچون آکتارا در حشرات نسبت به سموم سیستمیک میباشد.

لذا در هنگام سمپاشی خصوصا میزان محلول سمی در واحد سطح زیاده روی نشود و سعی شود با کالیبراسیون صحیح از بروز مقاومت پسیل به واسطه سمپاشی نامناسب در باغات جلوگیری شود. از این رو کالیبراسیون صحیح و سمپاشی تحت نظر کارشناسان تا حدود زیادی میتواند از بروز مقاومت علیه سموم مختلف جلوگیری نماید.

همچنین به خاطر داشته باشید؛ در دفعات مختلف سمپاشی، از سموم مختلف با نحوه تأثیر متفاوت استفاده کنید تا از بروز مقاومت به یک نوع و یا یک خانواده از سموم در جمعیت آفات جلوگیری شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )