چرا نباید بذر ذرت مای کیسه سبز کشت کنیم ؟

0

شاید به جرات بتوان گفت،تقریبا تمامی کسانی که به صورت حرفه ای فعال حوزه زراعت ذرت و یا چرخه تولید و توزیع سیلوی ذرت در سطح کشور هستند با نام مهندس امیر سرخه و بذر ذرت مای که ایشان نماینده انحصاری آن در ایران بودند ، آشنا هستند ، اما جهت معرفی به آن دسته از خوانندگان گرامی که شاید هنوز با ایشان آشنایی ندارند باید گفت :

مهندس امیر سرخه مدیر عامل شرکت کشاورزی معجزه سرخه ،نماینده سابق انحصاری کمپانی MAY ترکیه در زمینه واردات و توزیع بذر ذرت این کمپانی و صاحب امتیاز و مالک برند معروف کود فسفر مایع معجزه گر در ایران هستند .

او حدود ۸ سال با جدیت تمام وظیفه واردات و توزیع بذر محصول استراتژیک ذرت را به ایران بر عهده داشت و به زعم خود تمام تلاشش را صرف تامین بهترین نوع بذور پر محصول را برای کشاورزان کشور خود می نموده و در طی سالیانی که از همکاری خود با کمپانی MAY سپری کرده بود، هیچگاه به ذهنش نیز خطور نکرده بود که شاید این کمپانی از شرایط خاص حاکم بر کشور ما در عرصه جهانی سوء استفاده نموده و محصول و شرایطی را به ما تحمیل نموده اند که هم به لحاظ کیفی و هم قیمتی در سطح جهانی جزو متوسط ها نیز نباشد ، او اکنون دیگر با این کمپانی همکاری نمی کند و دل پر دردی از همکاری با این کمپانی دارد !

در ادامه پای صحبتهای ایشان می نشینیم تا از شیطنت های کمپانی MAY ترکیه برای ما بگوید تا بیشتر با ماهیت و پشت پرده این کمپانی آشنا شویم :

من مهندس امیر سرخه ، پس از ۸ سال زحمت طاقت فرسا و شبانه روزی از نمایندگی کمپانی MAY در ایران علی رغم اسرار آنها بر ادامه همکاری کناره گیری کردم .

اما در توضیح و تشریح آنچه بر من و مجموعه همکاران زحمت کش و خدومم در شرکت کشاورزی معجزه سرخه گذشت باید بگویم تا پیش از سال ۱۳۹۹ و پس از چندین بار ارسال بذر ذرت مای درجه ۲ و ۳ به کشور ، علی رغم تعهد ایشان به ارسال بذور کلاس A و اعتراض ما ، کمپانی ضمن انکار کامل، موضوع را به عوامل بی ربط به اصل موضوع مربوط میکرد که از نظر هر کارشناسی قابل قبول نمی افتاد و این موضوع ادامه داشت تا سال ۱۳۹۹ .

چرا نباید بذر ذرت مای کیسه سبز کاشت کنیم ؟

در سال ۱۳۹۹ سعی کردند این بار بذر ذرت مای غیر استاندار و مشکل دار به لحاظ فنی به ما بدهند که متوجه موضوع شدیم ، سال ۱۴۰۰ مجددا می‌خواستند این کار بسیار زشت و غیر حرفه ای را تکرار کنند که ضمن درگیری لفظی شدید برای همیشه آنها را کنار گذاشتیم.

در این چند سال گرچه کشاورزان از بذور تا حدودی راضی بودند اما امسال متوجه شدیم که پول بذور درجه یک کلاس جهانی را از ما می‌گرفتند و بذور درجات پایین را به ما تحویل می‌دادند!
نمی‌خواهم در مورد خیانتی که در این سال‌ها به ما کردند اشاره کنم، چون داستان بسیار طولانی می شود.

مطلع شدم ، به خاطر همین اعمال غیر حرفه ای و دور از اخلاق کمپانی مای، اخیرا تعدادی از بهترین کارشناسان بذر ذرت و پنبه این کمپانی نیز از این شرکت جدا شده اند که این موضوع قطعا صدمات غیر قابل جبرانی به بدنه کارشناسی و علمی این کمپانی وارد میکند و بر کیفیت محصولات آتی آن نیز متاسفانه تاثیر قابل توجهی خواهد گذاشت !

این یکی از عوامل مهم تولید بذور بی کیفیت در این شرکت می باشد!

ما فقط بخاطر حفظ منافع کشاورزان کشور، از زحمات ۸ ساله خود گذشتیم و بسیار هم از کرده خود خوشحالیم.
به قول ضرب المثل معروف ما که می گوید: عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد.
خدا را شکر اکنون با دو شرکت بسیار معتبر که یکی همان شرکت اگروئست ترکیه است که کیفیتش به مراتب از محصول بذر ذرت کمپانی مای (MAY) بهتر است و دیگری بایر-مونسانتو (دکالب) می باشد که آوازه جهانی دارد، همکاری می کنیم.

باید عرض کنم شرکت اگروئست، علاوه بر تولید ارقام خود، برای چندین شرکت در ترکیه از جمله MAY بذر تولید می‌کند اما لاین رقم ۷۳MAY81 را از شرکت مای خریداری و برای خود تولید می‌کند.

اما شبهه ای که برای بعضی کشاورزان پیش آمده، وجود رقم ۷۳MAY81 می باشد.

پاکت‌های این شرکت زرد می باشند. گرچه روی پاکت اسم مای هست، ولی هیچ ارتباطی با این شرکت ندارد.
در کل باید عرض کنم شرکت MAY متاسفانه اخلاق، انسانیت، وجدان، اعتبار،صداقت و شرافت کاری را فدای پول کرد
که خوشبختانه با آگاهی کشاورزان خوب ما، ارزش خود را در کشور از دست داد، طوری که خواهش و التماس کردند ما قرارداد سفید، را مهر و امضا می کنیم و شما به واردات خود ادامه دهید.
در پاسخ گفتیم که انسان یک بار اشتباه می کند، بار دوم دیگر انتخاب است!

وقتی از کار کردن با ما نا امید شدند، به تمام شرکت های بذری کشور ایمیل زدند که بیایید بذر مای ببرید!
لازم می‌دانم از شرکت هایی که آگاهانه یا بدلیل احترام به ما، پیشنهاد آنها را رد کردند، تشکر و قدردانی کنم.


اما سخنی با کسانی که دو سال گذشته بصورت مخفیانه از شرکت مای بذر خریداری کردند:

شما که از همه چیز اطلاع داشتید، چرا با یک شرکت معلوم الحال معامله کردید؟!
آیا وقتی اطلاع دارید که نماینده این شرکت که ۸ سال زحمت کشید و آنرا تبدیل به بهترین شرکت وارد کننده بذر ذرت در ایران تبدیل کرد و بخاطر خلف وعده در انجام تعهدات آن شرکت ، زحمت چندین ساله اش را زیر پا گذاشت ، به این فکر نکردید که برندی که این همه سال برای آن زحمت کشید و به آن رنگ و لعاب و ارزش و اعتبار داد، خیانت می کند، چطور ممکن است با شما رو راست باشه؟!
شما که با اطلاع از همه چیز، از شرکتی که علنا تخلف و خلف وعده می کند، معامله کردید!
پس به ذرت کاران حق بدهید که در مورد شما و بذوری که چندین سال است وارد می کنید، با شک و تردید بنگرد و پیش خود فکر کند که شما در این چند سال، بخاطر سودآوری بیشتر، آگاهانه بذور بی کیفیت وارد می کردید!

ما وارد کنندگان، نباید نان خود را از بدبخت کردن کشاورزان ذرت کار در بیاوریم !
قبول کنید به این شیوه کار کردن، هیچ راهی جز سقوط اخلاقی و مادی برای انسان باقی نمی گذارد .

آسیبهایی که برند مای (MAY) از نبود نماینده رسمی در ایران خورد !

یک مورد مهم که باید به آن اشاره شود این است که وقتی این شرکت در کشور بدون نماینده رسمی شد ، متقلبین و فرصت طلبان پاکت‌های این شرکت را تولید و ده ها تن بذر ایرانی در آنها ریخته و روانه بازار کردند و این اتفاقی است که رخ داده است !
مورد دوم: ده ها تن بذور این شرکت بصورت قاچاق و بدون هر گونه کنترل کیفی و رعایت مسائل مربوط به قرنطینه وارد کشور شده که این آسیب و خسارت بزرگی برای کشور محسوب می شود!

نکته: شرکت MAY  در کشورهای الجزایر و مصر نیز بذور بسیار بی کیفیت تحویل داده است ، این موضوع هم مربوط به قوه نامیه و هم کیفیت فیزیکی و هم وجود حشره در بسته بندی های رسمی اسن کمپانی است که کار آنها به شکایت کشید و نمایندگان این دو کشور مرتب با بنده در تماسند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )