مدیریت آبیاری پس از کاشت نهال

1

آبیاری پس از کاشت نهال

آبیاری پس از کاشت نهال باعث رشد سریع ریشه می‌شود که برای استحکام درخت ضروری است.پس آبیاری به حفظ و ایستایی مطلوب راس در تاج درختان خصوصا درختان بزرگسال کمک می‌کند.

شکاف‌ها (به اصطلاح لاتین ترک‌های یخبندان یا آفتابگیر) در امتداد پایین تنه نیز پس از کاشت با آبیاری کمی همراه است. از آنجا که بیشتر رشد ریشه در ماه‌های تابستان رخ می‌دهد، آبیاری در این زمان بسیار مهم است. اگر در اولین تابستان آبیاری کمی انجام دهید، رشد کل یک سال را از دست خواهید داد.

آبیاری در مناطق خاص

برخلاف گیاهان نوپا، تحقیقات به وضوح نشان می‌دهد که درختان و درختچه‌هایی که اخیراً پیوند خورده‌اند با آبیاری مکرر و سطحی، سریعترین ثمره را ایجاد می‌کنند.

برای درختانی که در بهار یا تابستان کاشته می‌شوند، در چند ماه اول پس از کاشت هر هفته یک بار (مناطق بسیار سرد) و تا سه بار(مناطق بسیار گرم‌تر) آبیاری کنید.

آبیاری روزانه در گرم‌ترین مناطق سریع‌ترین رشد و استحکام را فراهم می‌کند.

پس از چند ماه آبیاری اولیه مکرر، آبیاری هفتگی را تا زمان استحکام کامل گیاهان انجام دهید.

در هر آبیاری، ۱ تا ۲ (آب و هوای سرد) یا ۲ تا ۳ (آب و هوای گرم) گالن آب در هر اینچ قطر تنه (به عنوان مثال ۲ تا ۶ گالن برای درخت ۲ اینچی) فقط بر روی پایین تنه و ریشه استفاده کنید.

آبیاری در فصول خاص

در مناطق سردسیر، حتی در خشک‌ترین سال‌ها، آبیاری درختان کاشته شده در بهار و تابستان را می‌توان با شروع رنگ پاییزی متوقف کرد.

چندین بار درختان پاییزه را آبیاری کنید و تا ریختن شاخ و برگ درختان برگریز منطقه ادامه دهید. در آب و هوای گرم، درختان را در فصل پاییز و زمستان آبیاری کنید، همانطور که در بهار و تابستان درختان کاشته شده است.

در آب و هوای خشک‌تر، بیابان از آبیاری اضافی در خارج از ناحیه حلقوی ریشه استفاده می‌کند و آب هدر می‌رود.

بهتر است این کار را با ایجاد یک قطر بزرگ به ارتفاع چهار تا شش اینچ انجام دهید، لایه ای از خاک که آب را در خود نگه می‌دارد تا به خاک نفوذ کند.

هفته ای دوبار تا بهار، هفته ای یک بار در تابستان و هنگام بارش باران آبیاری کنید، و در صورت گرم ماندن باران، هر هفته دو بار در پاییز آبیاری کنید. در زمستان یک یا دو بار در ماه و دو بار در هفته سپس بهار آینده از سر بگیرید.

دو بار در ماه در هوای گرم در بهار، تابستان و پاییز و یک یا دو بار در ماه در زمستان در سه تا پنج سال اول آبیاری کنید.

بین سال‌های پنج تا هفت، هر سه هفته یکبار در هوای گرم و هر شش هفته یک بار در زمستان آبیاری کنید. پس از این، درختان صحرایی مقاوم به خشکی باید بتوانند در بارندگی طبیعی شاداب بمانند.

آبیاری پس از کاشت

نکاتی در مورد آبیاری:

  • آبیاری روزانه را هنگام کاشت در زمستان یا هنگام کاشت در آب و هوای سرد حذف کنید.
  • هنگام کاشت درختان سخت شده و کشت شده در مزرعه که در حین تولید هرس شده بودند، می‌توان دفعات آبیاری را کمی‌کاهش داد (به عنوان مثال تا یک یا دو بار در هفته).
  • در هر آبیاری، ۱-۲ گالن (آب و هوای سرد) یا ۲-۳ گالن (گرم ترین آب و هوا) در هر اینچ را به پای درخت و در ناحیه حلقوی ایجاد شده بریزید. آب را به شکلی بریزید که تمام آب ناحیه حلقوی را فرا بگیرد. در صورت اشباع بودن این ناحیه از آب آبیاری نکنید.
  • برای رشد و استحکام درختان آبیاری باید بطور دقیق و منظم باشد. این موضوع در فصل تابستان بیشتر اهمیت پیدا می‌کند.
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    باسلام ممنونم دست شما درد نکنه االله پاک یارتان باد با این راهنمای بطور دقیق و صحح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )