علت ریزش میوه انجیر

1

دلایل ریزش میوه انجیر می تواند متعدد و فراوان باشد اما مهمترین دلیل ریزش میوه‌های درختان به طور کلی را می توان در عدم تغذیه مناسب و تنظیم نبودن آبیاری دانست.

دلایل ریزش میوه انجیر

نحوه آبیاری انجیر

زمانی که میوه‌ها کوچک هستند زیاد آبیاری نکنید و یا اصلا به درختان آب ندهید (آبیاری زیاد از دلایل ریزش میوه انجیر است ) و سپس به طور منظم آبیاری نمایید. مثلا هفته‌ای یکبار به مدت یک ساعت آبیاری کنید.

بیماری موزاییک انجیر

تغذیه انجیر

درختان دقیقا همانند بدن انسان می‌باشند که در صورت نداشتن تغذیه مناسب ضعیف خواهند شد. به طور عمومی هر ۲ تا ۳ سال یکبار بایستی خاک باغچه را کود دامی (اگر کود دامی مثل گوسفندی پوسیده باشد بهتر است) بدهید که علاوه بر تامین مواد غذایی در بهبود وضعیت خاک شما نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.

البته بایستی مواد غذایی دیگری هم به صورت کود‌های شیمیایی در اختیار درختان خود قرار دهید. به عنوان مثال کود‌هایی تحت عنوان N. P. K. یا کود‌های کامل برای درختان بسیار لازم و مفید می‌باشند و در صورتی که می‌خواهید درختان شما شاداب و پر محصول باشند و کیفیت محصولات هم بالا باشد از کود‌هایی که به ان‌ها ریزمغذی گفته می‌شود نیز استفاده نمایید.

این کود دارای عناصیری مثل آهن، بر، مس، روی، مولیبدن و … می‌باشد و کافی است که ۲۵ تا ۵۰ گرم از آن را بسته به سن درختان خودتان در آب آبیاری حل نموده و یا به صورت مستقیم به پای درختان خود بریزید.

نکته

اگر قرار هست مثلا ۳۰ گرم کود به درختان خود بدهید بهتر است در ۳ مرحله و هر مرحله ۱۰ گرم کود به درختان خود بدهید.

از دلایل دیگر ریزش میوه انجیر، بیماری‌های این گیاه است. انجیر میزبان آفت‌هایی مانند کنه و قارچ میباشد.

1 نظر
  1. مسلم می گوید

    سلام انجیر اندازه نخودی که شد نیاز به گرد افشانی توسط پشه انجیر نر دارد در غیر اینصورت ریزش میکند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )