کاشت نهال گردو

1

کاشت نهال گردو دارای نکات مهمی است که در صورت عدم رعایت اصول و شیوه صحیح کاشت نهال، نتیجه مطلوب و قابل قبولی بدست نخواهید آورد.

کاشت نهال گردو

ریشه اصلی پیدایش گردو در ایران بوده است. نهال گردو از منطقه ی ایران به سایر نقاط جهان پخش شده و اکنون در کشورهای مختلف قابل رویش است.

معرفی انواع گردو جهت کاشت نهال گردو

گردوی پکان

برای مثال گردوی پکان آمریکایی که از کیفیت بالایی برخوردار است گردوی پکان گردوی پکان را میتوان به عنوان بهترین نهال گردوی گرمسیری در ایران نام برد.

اگر قصد کاشت نهال گردو را در مناطق گرمسیری دارید به هیچ عنوان این گردو را فراموش نکنید.

این نهال را میتوان در ارتفاع ۰ تا ۸۰۰ متر کاشت و مطمعن بود که رشد بسیار عالی ای خواهد داشت.

گرده افشانی گردو پکان:

بسیاری از درختان گردو نیاز به گرده افشان ندارند و در واقع می‌شود گفت خود گرده افشان هستند و شاتون های نر و ماده همزمان روی یک پایه تشکیل می شوند و گردو پکان جز این ارقام محسوب می باشد.

عمر مفید درخت گردو پکان آمریکایی و چه عملکردهایی در میزان عمر گردو پکان موثر است؟

بطورکلی درختان گردو از عمر طولانی و اکثریت بالای ۱۰۰ سال برخوردار هستند.

درخت گردو پکان نیز در شرایط رشد مطلوب عمری بالغ بر ۱۰۰ سال می‌تواند داشته باشد و در طول این دوره می‌تواند سودی عالی برای کشاورزان شامل شود.

با توجه به عواملی مانند زهکشی مناسب، هرس اصولی، کوددهی منظم، آبیاری به موقع و آفت کشی می‌توان انتظار سود بسیار بالایی بیش از حد پیش بینی شده داشت.

میزان باردهی درخت گردو پکان

مقاوم به گرما میزان باردهی درخت گردو، یکی از دغدغه هایی است که باغداران در هنگام خرید نهال گردو با آن روبه رو هستند.

میزان محصولی که در زمان برداشت گردو، جمع آوری می کنید رابطه مستقیمی با میزان سود نهایی دارد. به همین علت توجه به این نکته یکی از نکات قابل توجه است. میزان باردهی درخت گردو پکان در هکتار حدودا ۵ تن است.

درخت گردو پکان آمریکایی

درخت گردو امریکایی با ارتفاعی در حدود ۱۷ الی ۴۰ متر رشد کرده و قطر تاج پوششی این درختان ۱۲ تا ۲۰ متر است.

برگ ها به صورت متناوب و مرکب با طولی در حدود ۱۵ الی ۳۰ سانتی متر بوده و پهنای آن ها ۲ الی ۷ سانتی متر است.

خصوصیات نهال گردو از خصوصیات درخت گردو پکان آمریکایی میتوان گفت که میوه این رقم هسته سخت میانی ندارد. یعنی بیشتر وزن آن را مغز گردو تشکیل میدهد. در هر ساقه قادر به تولید بین ۴ تا ۱۶ عدد گردو است.

چربی موجود در میوه این رقم تا ۲ برابر بیشتر از برخی از ارقام گردو است. این رقم در آب وهوای معتدل و نیمه خشک بهترین عملکرد را دارد.

ارتفاع بلند درختان یکی از مهم‌ترین مشخصات ظاهری درختان گردو پکان آمریکایی است. البته درختان در کشورمان کمتر به ارتفاع حداکثری خود دست میابند.

علاوه بر میوه باکیفیت و پرطرفداری که دارد، از فروش چوب تنه، شاخه و برگ‌های آن نیز میتوان برای درآمدزایی بهره برد.

گردو پوست کاغذی

گردوها از نظر جنس پوست انواع مختلفی دارند ولی در مجموع می‌توان آن‌ها را به دو دسته کلی سوزنی و پوست کاغذی تفکیک کرد.

گردو پوست کاغذی همان طوری که از نامش پیداست، به نوعی از گردو گفته می‌شود که پوست آن نازک بوده و به راحتی بشکند و مغز آن به آسانی جدا شود.

برخلاف گردو سوزنی، چون پوست گردو کاغذی از داخل تقریبا صاف است و شیار خاصی ندارد، می‌توان مغز این مدل گردوها را بدون اینکه خرد شوند و یا آسیب خاصی ببینند، به صورت دوپر یا حتی چهار پر جدا کرد.

به علاوه اینکه به دلیل همین پوست نازکی که این مدل گردوها دارند، فضای بیشتری برای مغز گردو باقی می‌ماند و در نتیجه معمولا مغز گردوهای پوست کاغذی درشت‌تر است.

همین دلیل باعث می‌شود که با وجود اینکه گردو سوزنی حتی گاهی از گردو پوست کاغذی چرب‌تر و خوش‌طعم‌تر است ولی گردو پوست کاغذی طرفداران بیشتری داشته باشد.

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    سلام پس چرا نوع کاشت را نگفته همینطوری ی چیزی مینویسد و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )