آخرین مهلت ثبت محصولات باغی و جالیزی برای اخذ کدشناسه در سماک

0

سازمان حفظ نباتات کشور در مورد آخرین مهلت ثبت نام محصولات باغی و جالیزی به منظور اخذ کد شناسه در سامانه سماک، اطلاعیه ای صادر کرد.

شرط عرضه محصولات باغی و جالیزی به بازار

به گزارش ثمر به نقل از سازمان حفظ نباتات کشور، شرط عرضه محصولات کشاورزی به بازارهای داخلی و خارجی مورد تأیید سازمان حفظ نباتات کشور، داشتن کد شناسه (QR code) از سامانه سماک است.

در این اطلاعیه بر ضرورت تسریع در ثبت نام و درخواست دریافت کد شناسه همه بهره برداران واحدهای تولیدی (باغات، مزارع و گلخانه‌ها) تاکید شده و ثبت نام نکردن به موقع در سامانه سماک با رعایت الزامات اعلام شده، سبب عدم اخذ گواهی ارتقا سلامت، از آخر شهریور ۱۴۰۲ محصولات مذکور مورد تأیید این سازمان قرار نگرفته و داشتن شماره شناسه (QR code) سماک برای محصولات صادراتی شرط لازم بوده و در صورت نداشتن این کد از تاریخ مذکور از صادرات محصولات فاقد (QR code) سماک جلوگیری خواهد شد.

زمان ثبت نام در سماک برای محصولات باغی و جالیزی

با توجه به اینکه مرحله داشت باغات و مصرف سموم و کودهای شیمیایی حداقل از اواسط اسفند شروع می‌شود لذا بدینوسیله اعلام می‌دارد آخرین مهلت ثبت نام برای محصولات باغی (کیوی، انگور سیب، درختی، خرما، مرکبات، پسته، انار) که در سامانه بارگذاری شده است تا ۱۵ اسفند امسال تعیین شده است و تا این تاریخ باید قرارداد متقاضی و مسئول فنی منعقد و در سامانه بارگذاری شده باشد و بعد از این تاریخ ثبت نام در سامانه سماک برای این محصولات در سال زراعی جاری امکان پذیر نخواهد بود.

ثبت در سامانه سماک قبل از کشت

تولید کنندگان محصولات جالیزی قبل از تاریخ کشت ملزم به ثبت نام در سامانه سماک هستند.
برای محصولات جالیزی (گلخانه‌ای –زراعی)، چون زمان کشت در مناطق مختلف کشور متفاوت می‌باشد متقاضیان دریافت شناسه (QR code) باید قبل از کشت در سامانه سماک ثبت نام نمایند و تنها زمانی برای این محصولات کد شناسه صادر خواهد شد که حداقل دو ماه از تاریخ عقد قرارداد متقاضی و مسئول فنی گذشته باشد .

همه تولید کنندگان محصولات جالیزی (خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل دلمه‌ای و کرفس) بارگذاری شده در سامانه ارتقا سلامت محصولات گیاهی بنا به زمان کشت منطقه خود بایستی طوری هماهنگی نمایند که به موقع در سامانه سماک ثبت نام و مراحل نظارت را به اتمام رسانند و زمان حداقل اعلام شده را رعایت کرده باشند و در صورت عدم رعایت زمان اعلام شده صدور گواهی و شماره شناسه (QR code) سماک برای آن‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )