شرایط جدید کشت قراردادی محصولات کشاورزی

0

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در رابطه با شرایط جدید کشت قراردادی گفت: براساس شیوه نامه‌ای که از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران به استان‌ها ابلاغ شده، شرایط کشت قراردادی برای کشاورزان تصویب شد.

شرایط جدید کشت قراردادی

 امید جهان نژادیان می گوید: دوره اعتبارسنجی کشاورز از سوی بانک حذف شد و از این پس نیازی به مراجعه کشاورزان به بانک نیست، بلکه بلافاصله بعد از انعقاد قرارداد در سامانه کشت قراردادی با دریافت چاپ رسید قرارداد خود از سامانه باید به مرکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان محل سکونت مراجعه کرده و حواله کود که به صورت الکترونیکی می‌شود، دریافت می‌کند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: کشاورزان سپس باید جهت دریافت کود به مراکز خدمات حمایتی و کارگزاران آن در شهرستان‌ها مراجعه و با تحویل قرارداد و سفته به میزان ۱.۵ برابر خدمات دریافتی، سهمیه کود را تحویل بگیرند.

به گفته او کشاورزانی که قبلا کشت قراردادی انجام داده می‌توانند در زمان سرک با دریافت کود پتاسه و تایید مراکز خدمات جهاد کشاورزی به چرخه کشت قراردادی بپیوندند و از مزایای کرایه حمل برخوردار شوند.

بیمه محصولات بدون پرداخت هزینه

این مقام مسئول گفت: کشاورزان می‌توانند نسبت به بیمه محصولات خود بدون مراجعه به صندوق بیمه و فعلا بدون پرداخت هزینه، اقدام کنند، زیرا شرکت بازرگانی دولتی نسبت حق بیمه سهم کشاورزان را که از ۲۰ درصد تخفیف برخوردار است، پرداخت می‌کند و هزینه را در فصل برداشت و پس از تحویل آن به شرکت، وجه آن کسر خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )