معرفی پربارترین نهال گردو و نهال بادام در ایران

0

زمانی که بحث پرورش پربارترین نهال گردو و نهال بادام به میان می آید، یکی از تصورات هر باغدار و یا کشاورز می تواند رسیدن به سود دهی میلیاردی باشد که البته این تصور هم درست است.

پربارترین نهال گردو و نهال بادام

زمانی که صحبت از پرورش پربارترین درخت گردو یا درخت بادام به میان می آید، یکی از تصورات هر باغدار و یا کشاورز می تواند رسیدن به سود دهی میلیاردی باشد که البته این تصور هم درست است. اگر در انتخاب و خرید نهال گردو و یا نهال بادام دقت و تحقیقات لازم را صورت دهیم می توانیم به این امر دست بیابیم.

از همین روی در این مقاله قصد داریم به معرفی پربارترین ارقام نهال گردو و نهال بادام در ایران بپردازیم پس تا انتها همراه ما باشید.

پربارترین نهال گردو و نهال بادام

معرفی پربارترین نهال گردو و نهال بادام

معرفی پربارترین نهال گردو

نهال گردو پکان، مناسب مناطق گرمسیر و شرجی

بی شک هیچ نژادی در آب و هوای گرمسیری نمی تواند همانند درخت گردو پکان باردهی و مقاومت داشته باشد. این نژاد گردو مختص کشور آمریکا بوده و از ارقام پیوندی و محبوب در مناطق گرمسیر و شرجی یاد می شود. از نهال گردوی پکان می توانید از ارتفاع ۰ تا ۵۰۰ متر از سطح دریا این نهال گردو را کاشت نمایید.

نهال گردو ژنوتیپ گلد نهال، مناسب مناطق معتدل

بی جهت نیست که میگویند سودی که توی خرید نهال گردو هست ، تو خرید خونه فرمانیه نیست ! نهال گردو ژنوتیپ گلد نهال از ارتفاع حدود ۶۰۰ متر مناسب کاشت می باشد تا حداکثر ارتفاع ۱۰۰۰ متر پاسخ می دهد.

نهال گردو چندلر پیوندی، مناسب مناطق معتدل تا نسبتا سردسیر

باید توجه داشت نهال گردو چندلر یک رقم نهال گردو پیوندی می باشد که اصالت ان بر می گردد به کشور امریکا ، که چند سالی می شود کشاورزان و باغدران با توجه به باردهی فوق العاده و درشت بودن مغز این گردو به خرید و کاشت آن پرداخته اند.

درخت گردو چندلر از دیگر ارقام پیوندی نهال گردو محسوب می گردد که دارای اصالتی آمریکایی است. این نهال در دومین سال پس از کاشت باردهی خود را اغاز می کند و با باردهی بی نظیر محبوبیت بالایی نزد باغداران و کشاورزان یافته است.

ارتفاع مناسب کاشت نهال گردو چندلر از ۹۰۰ متر آغاز و تا ۱۵۰۰ متر ادامه می یابد. نهال چندلر از ارقام دیرگل نهال محسوب می گردد.

نهال گردو فرنور پیوندی، مناسب برای مناطق سردسیر

درخت گردو فرنور یکی از بهترین و دیرگل ترین ارقام گردو در دنیا محسوب می شود. این نهال گردو بومی کشور فرانسه می باشد.

این نژاد دیرگل است و در فصل بهار دچار هیچ گونه زیرش و افتی بابت سرما نخواهد شد. از دیگر ارقام سردسیری که می توان به آن اشاره کرد نهال های گردویی همچون:

۱. نهال گردو تویسرکان

۲. نهال گردو خوشه ای

۳. نهال گردو اسرائیلی (فلسطینی)

اشاره داشت که به علت مقدار باردهی بی نظیر نهال گردو فرنور، بیش از ارقام دیگر مورد استقبال قرار می گیرد.

سایر مطالب:

تغذیه و کود دهی درختان گردو

صفر تا صد کاشت بادام درختی

معرفی بهترین ارقام نهال بادام در ایران

نهال بادام دیرگل

پر بارترین نهال بادام ها را میتوان با معرفی نهال بادام دیرگل آذر شروع کرد. نهال بادام دیرگل اذر که از اسم آن هم مشخص است، یکی از ارقام نهال بادام دیرگل بوده که در نتیجه در برابر سرما مقاومت بسیار خوبی در خود نشان می دهد زیرا با دیرگل دادن عملا خود را از سرمای زودرس در امان نگه می دارد.

نهال بادام مامایی

 خرید نهال بادام دیگری که بسیار مورد علاقه ی کشاورزان قرار گرفته است نهال بادام مامایی می باشد. این نهال بادام از دیرباز معرف تمام کشاورزان و باغداران عزیز بوده است به علت پربار بودن آن و همچنین مقاومت بسیار خوبی که از خود در برابر انواع بیماری نشان می دهد.

نهال بادام سنگی

نهال بادام دیگر نهال بادام سنگی می باشد ! شاید در ابتدا نسبت به خرید نهال بادام کاغذی تصور خوبی داشته باشید اما اگر بدانید درخت بادام کاغذی بسیار مورد علاقه ی پرندگان هستند، شاید نسبت به خرید آن کمی تردید به خرج دهید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )