خاک مناسب برای کاشت درخت هلو و آلو

0

خاک مناسب برای کاشت درخت مسئله بسیار مهمی برای باغداران و دوستداران گل و گیاه است و عدم توجه کافی به انتخاب خاک خصوصا برای کاشت درختان میوه  صدمات زیادی را به باغ وارد میکند.

انتخاب خاک مناسب برای کاشت درخت

انتخاب خاک مناسب مسئله بسیار مهمی برای باغداران و دوستداران گل و گیاه است و عدم توجه کافی به انتخاب خاک خصوصا برای کاشت درختان میوه  صدمات زیادی را به باغ وارد کرده و عملکرد درختان میوه همچون هلو و آلو را به شدت کاهش می دهد. به همین دلیل در این مقاله مسایل مربوط به انتخاب خاک مناسب درخت هلو و خاک مناسب درخت آلو را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

خاک مناسب برای کاشت درخت

خاک مناسب درخت هلو

اراضی بسیار سبک، مناسب ترین منطقه برای کاشت درخت هلو می باشد. همچنین اگر خاک های سنگین را با کود دامی و کود سبز اصلاح نموده و میزان نفوذپذیری آن را افزایش دهید می توان نسبت به کاشت درخت هلو اقدام نمود. در صورتی که کاشت در اراضی مرطوب صورت گیرد، آنرا بر روی پایه آلو پیوند می زنند. همچینن اگر زمین مورد نظر جزو زمین های کم قوت باشد، هلو را بر روی پایه زردآلو پیوند می زنند.

سایر مطالب:

شرایط کاشت درخت آلو

فاصله کاشت درختان میوه و آشنایی با رعایت اصول آن

خاک مناسب درخت آلو

درختان آلو می توانند در در طیف گسترده ای از انواع خاک و بافت اعم از شن تا رس رشد کنند. به طور کلی خاک مناسب برای آلو، بافت لوم ریز بافت و لوم شنی دارد. این شرایط درتولید درختان و محصولات سالم قابل توجه است. در صورت امکان از کاشت آلو در خاک با مقدار رس بالا پرهیز کنید چون  این نوع خاک می تواند مشکلات زهکشی را  بوجود بیاورد.

درختان آلو بهترین رشد را در خاک اسیدی تا خنثی، با PH مابین۵٫۰ و ۶٫۵ دارند و به ندرت در خاک قلیایی عملکرد خوبی نشان می دهند. اگر شما خاک قلیایی دارید، می توانیدpH را با ترکیب گوگرد و یا کود حاوی سولفات آمونیوم قبل از کاشت کاهش دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )