تیلر کلتیواتور در کشاورزی

0

تیلر کلتیواتور یا کولتیواتور یکی از ماشین های خاک ورزی ثانویه است. کولتیواتور ها خاک های سطحی را که در مرحله خاکورزی اولیه شکسته و از هم پاشیده شده را با هم به صورت دورانی مخلوط می کند، اما زمین را شخم نمی زند بلکه برای هوا دهی بین لایه های خاک، آماده کردن بستر کشت نرم برای محصول و همچنین افزایش جذب آب و باران استفاده می شود.

تیلر کلتیواتور

کلتیواتور برای نرم کردن، سله شکنی، مخلوط کردن خاک سطحی، هم زدن خاک و کمپوست به کار می رود. تیلر کولتیواتور خاک را از حالت یکدست خارج می کند. کولتیواتور کوچک برای مصارف خانگی و فضای سبز عمومی کاربرد دارد و توسط افراد روی زمین کشیده می شود.

نوع دو چرخ آن که تراکتور دو چرخ هم نامیده می شود توسط افراد کنترل می شود. گاهی اوقات نیز به تیلر وصل می شود، که در این صورت به آن تیلر کولتیواتور می گوییم.

تیلر کلتیواتور

انواع تیلر کولتیواتور

این دستگاه در دو نوع تیلر کولتیواتور بنزینی ، دیزلی در بازار موجود است .

بنزینی

این دستگاه ابعاد کوچکی و توان بین ۵ تا ۷ اسب بخار دارد و مناسب برای زمین ها و باغ های با وسعت کوچک مناسب است . تیلر کولتیواتور بنزینی همانند هر دستگاهی دیگر معایب و مزایایی دارد .

مزایا

• قیمت مناسب
• راحتی در استفاده
• ابعاد کوچک

معایب

• مصرف سوخت بیشتر
• مناسب نبودن این دستگاه برای کارهایی سنگین مثل شخم زدن

دیزلی

این نوع توان در بین ۶ تا ۱۲ اسب بخار دارد و برای کار در زمین های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد . دیزلی تیلر کولتیواتور همانند نوع بنزینی از مزایا و معایبی برخوردار است .

مزایا

• مصرف سوخت کم
• قدرت زیاد

معایب

• قیمت بالا
• با صرفه نبودن این دستگاه برای کارهای کوچک

تیلر کولتیواتور برای چه کارهایی کاربرد دارد ؟

این دستگاه برای کارهایی همچون سمپاشی، کشت ، علف کنی ، انتقال نیرو ، خاک ورزی ، شخم زدن و نرم کردن و به هم زدن خاک و بستر کشت و همچنین برای بار کشی غیره کاربرد دارد .

سایر مطالب:

عملیات خاک ورزی و معرفی انواع روش های آن

گاو آهن و کاربرد آن در کشاورزی

نهرکن ها و کاربرد آن در کشاورزی

در هنگام خرید تیلر کولتیواتور به چه نکاتی توجه کنیم ؟

ما مواردی را ذکر می کنیم که باید در هنگام خرید این دستگاه حتما به آنها توجه کنید .

شما میتوانید برای مشاوره و راهنمایی جهت خرید تیلر مورد نیاز خود با کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی شاپ ثمر یا با شماره تلفن های ۰۹۱۲۰۴۳۶۸۹۰ و ۰۹۱۹۵۹۰۰۹۵۲ تماس حاصل فرمایید.

نوع دستگاه

نوع دستگاهی که انتخاب می کنید باید بدانید که ان را برای چه جایی بکار می برید مثلا اگر زمین کشاورزی کوچک یا اینکه باغی کوچکی دارید بهتر است از نوع بنزینی استفاده کنید یا اینکه زمین بزرگی کشاورزی یا باغ بزرگی دارید و نیازمند یک دستگاه قدرتمند هستید بهتر است از نوع دیزلی استفاده شود .

توان و قدرت

توان و قدرت یکی دیگر از فاکتور های مهمی است که باید در هنگام خرید این دستگاه به آن توجه کنیم . اگر کار که انجام می دهید سبک و در ابعاد کوچکی صورت می گیرد .بهتر از نوع بنزینی استفاده کنید البته این را فراموش نکنیم به ساختار زمین هم توجه کنیم مثل اگر زمین شما ساختار مستحکم و سختی دارد بهتر از نوع دیزلی استفاده کنید .

برند سازنده

در ساخت این دستگاه برند های مختلفی شرکت دارند که بعضی از آنها قیمت مقرون به صرفه و بعضی دیگر قیمت بالایی دارند . البته در هنگام خرید حتما به برند سازند دقت کنید .

البته چند نکته دیگر هم است که باید به آنها توجه کرده که شامل قیمت ، کیفیت و همچنین به کاری که انجام می دهید هم توجه کنید . این نکاتی که ذکر شد را حتما باید در هنگام به انها توجه و براساس این نکات محصول را خریداری کنید .

نکاتی که باید در هنگام کار با این دستگاه رعایت کنیم…

۱.حتما در کار با این دستگاه از دستکش ، عینک و کفش ایمنی استفاده کنید .

۲.تیلر کولتیواتور را دور از کودکان نگه داری کنید .

۳.در جاهای که امکان سر خوردن یا اینکه وارونه شدن و سقوط این دستگاه وجود دارد از آن استفاده نکنید .

۴.زمانی که می خواهید این دستگاه را روشن کنید به این دقت کنید که دست و پا را از تیغه دور کنید .

۵.در محیط بسته اقدام به روشن کردن این دستگاه نکنید .

۶.بعد از پایان کار با این دستگاه حتما آن را خاموش کنید و نحوه صحیح خاموش کردن این دستگاه را یاد بگیرد .

۷.زمانی که با این دستگاه کار می کنید به آرامی آن را بچرخانید .

۸.در هنگام کار با آن از حرکت های پرشتاب و ناگهانی و همچنین حرکت سریع باید پرهیز کنید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )