چگونگی پرورش گل مروارید

0

گل مروارید از انواع گیاهان زیبا است که کاشت آن در آپارتمان، به فضای خانه، جلوه و زیبایی خاص می بخشد.برای کاشت این گل، گلدان ها را از خاک مرطوب با بارورکننده های مناسب پر کنید و دانه ها را در عمق ۱۰ سانتیمتری خاک بکارید.
حداقل فاصله بین دانه ها ۱۵ سانتیمتر است. بهترین فصل برای کاشت این گل اواسط بهار است.

گل مروارید

گل مروارید یک فرش رنگارنگ از گل‌های ریز است که می‌تواند برای زیباسازی باغ شما استفاده شود. بومی اروپا است و شاخ و برگ‌های کم رشد با سرعت رشد بالا دارد بطوری که ظرف دو ماه پس از کاشت، زمین را با گل‌های کوچک و چهار گلبرگ به شکل ضربدری می‌پوشانند. برگ‌های آن به رنگ سبز خاکستری کمی مودار، باریک و به شکل نیزه است.

گل مروارید از گیاه یا دانه رشد می‌کند، یک گل فصلی خنک است که می‌تواند در اوایل بهار پس از عبور از خطر یخ زدگی کشت شود (در مناطق بدون یخبندان، گل مروارید می‌تواند در تمام پاییز و زمستان نیز رشد کند). اکثر انواع این گل در گرما از بین می‌روند اما در پاییز دوباره شکوفا می‌شوند.

گل مروارید

انواع گل مروارید:

انواع مختلفی از گل مروارید وجود دارد:

Easter Bonnet:

نوعی شکوفه زودرس، که به طور معمول به رنگ سفید یافت می‌شود.

New Carpet of Snow:

گونه ای کم رشد، پوشیده از گل‌های سفید ریز

Pastel Carpet:

گونه ای که شکوفه‌های آن صورتی، اسطوخودوس و کرم را مخلوط می‌کند.

نیاز های محیطی گل مروارید

خاک: ایده آل آن خاکی هوموسی و مرطوب است. در محیط کشت بهینه پر رشد است.

آبیاری: ریشه دهی گل مروارید عطری سطحی است و در تابستان های خشک نیاز به آبیاری منظم دارد. به دلیل نیاز آبی بهترین گزینه برای کاشت در نزدیکی تنه درختان بوده زیرا آبیاری آن تضمین شده خواهد بود.
نور: نیمه سایه تا سایه کامل را می پسندد.

دما: در مناطق سردتر پژمرده  می گردد ولی نسبت به سرما مقاوم است.

نحوه کاشت و تکثیر مروارید عطری :

تکثیر گل مروارید از تقسیم قلمه های آن در بهار یا پاییز انجام می گیرد. قلمه ها را از گیاهان بالغ پس از گلدهی بگیرید و ریشه را در مخلوطی از زغال سنگ نارس و خزه و پرلیت قرار دهید.

همچنین تکثیر آن از طریق ریشه های خزنده گیاه است. با تقسیم گیاه و جداسازی ساقه های ریشه دار، گیاه را می توان تکثیر کرد. گل مروارید، گیاهی ساپه دوست است و نباید در معرض آفتاب قرار گیرد؛ سایه یا نیم سایه بهترین مکان قرار گرفتن گل است.

بهترین خاک برای گل مروارید، خاک برگ مرطوب با زهکشی مرغوب است. که باید ph آن بین ۴/۳ تا ۸/۳  باشد. دمای بین ۶ درجه تا ۱۶ درجه سانتی گراد دمای مناسبی است برای رشد این گیاه.

سایر مطالب:

گل یاس ،معرفی انواع و چگونگی تکثیر آن

گل سانسوریا ، چگونگی پرورش و نگهداری آن

خواص گل مروارید عطری :

گل های این گیاه پس از خشک شدن، عطر بسیاری داشته و در صنعت غذا و حتی تهیه انواع دسر کاربرد فراوان دارد. این گل علاوه بر زیبایی و رایحه خوش، خواص درمانی داشته و به عنوان داروی گیاهی شناخته شده بر این اساس تهیه و مصرف چای آن نیز به حفظ سلامت کمک می کند.

دم کرده گل مروارید عطری، نوشیدنی موثری برای بهبود زخم هاست و خونریزی را متوقف می کند. علاوه بر این افرادی که از ناراحتی های معده و اختلالات کبدی رنج می برند، با نوشیدن این دم کرده گیاهی به میزان قابل توجهی بهبود پیدا می کنند.

براساس تحقیقات انجام شده، چای گل مروارید عطری خاصیت ضد التهاب داشته و آرامبخش قوی و موجب ایجاد خواب آرام و عمیق می شود. این گل حاوی ترکیباتی است که کاربرد فراوانی در صنعت داروسازی دارد.


نوشیدن چای گل مروارید عطری برای سالمندان و افرادی که از تنش های روحی رنج می برند، مفید است. ترکیبات مفید موجود در این نوشیدنی از اختلالاتی مانند سنگ کیسه صفرا، بیماری های دستگاه ادراری و اختلال عملکرد ریه به میزان قابل توجهی پیشگیری کرده و به بهبود کم خوابی، سردردهای میگرنی و مشکلات پوستی کمک می کند.


این نوشیدنی همچنین به دفع سنگ مثانه کمک کرده و ضربان قلب را تنظیم کرده و اشتها را بهبود می بخشد. از آنجا که گل مروارید عطری و چای تهیه شده از آن ممکن است عوارض جسمانی را در پی داشته باشد، زیاده روی در مصرف آن توصیه نمی شود و مصرف آن در دوران بارداری نیز ممنوع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )