کشاورزی اجتماعی یا مراقبتی چیست!؟

0

کشاورزی اجتماعی یا مراقبتی به معنای استفاده درمانی از شیوه های کشاورزی است.گاهی اوقات به آن کشاورزی اجتماعی می گویند. کشاورزی مراقبتی در میان سایر درمان های مبتنی بر طبیعت قرار دارد که در مجموع «مراقبت سبز» نامیده می شوند.

کشاورزی اجتماعی یا مراقبتی

کشاورزی مراقبتی به معنای استفاده درمانی از شیوه های کشاورزی است.گاهی اوقات به آن کشاورزی اجتماعی می گویند. کشاورزی مراقبتی در میان سایر درمان های مبتنی بر طبیعت قرار دارد که در مجموع «مراقبت سبز» نامیده می شوند.

مراقبت سبز به معنای برنامه های طبیعت سازمان یافته برای افرادی است که نیاز مشخصی برای بهره مندی از نتایج بهداشت، مراقبت اجتماعی یا آموزش دارند.

کشاورزی اجتماعی یا مراقبتی

کشاورزی، احیا و مراقبت از زمین

Social Farms & Gardens یکی از اعضای موسس ائتلاف مراقبت سبز است. ائتلاف ارائه دهندگان مراقبت سبز در بریتانیا را نمایندگی می کند و مراقبت سبز را به عنوان گزینه ای موثر برای مراقبت های بهداشتی و اجتماعی و رسیدن به کشاورزی پایدار ترویج می کند.

مردم به دلایل مختلف در مزارع مراقبت شرکت می کنند. این می تواند برای مراقبت های بهداشتی و اجتماعی، سلامت روان و رفاه، توانبخشی یا یک برنامه آموزشی تخصصی باشد.

مراقبت و نگهداری گیاهان زراعی

حدود ۳۰۰ مزرعه مراقبت از هر شکل و اندازه در سراسر بریتانیا وجود دارد که مکان های مراقبت را ارائه می دهد. مزارع مراقبت می توانند بسیار متفاوت از یکدیگر به نظر برسند و به اندازه افرادی که از آنها حمایت می کنند متنوع هستند.

یکی از چیزهایی که همه مزارع مراقبت مشترک دارند، ارائه یک برنامه نظارت شده و ساختاریافته از فعالیت های مربوط به مزرعه برای افرادی با نیازهای تعریف شده است.مراقبت سفارشی، شخص محور و متمرکز بر فرد است.

ضرورت کشاورزی اجتماعی یا مراقبتی

آنچه منحصر به فرد است، این است که فعالیت کشاورزی مراقبتی یک هدف واقعی در پشت خود دارد.مردم می توانند سهم معناداری در اداره یک مزرعه داشته باشند.

این ممکن است از طریق مراقبت از حیوانات، رشد محصولات زراعی و سبزیجات، باغبانی یا مدیریت زمین باشد.

افرادی که خدمات مراقبتی را سفارش می دهند به طور فزاینده ای مزایای کشاورزی مراقبتی را تشخیص می دهند:

  • ارائه مراقبت های بهداشتی، مراقبت های اجتماعی یا خدمات آموزشی تخصصی برای افراد یک یا طیفی از گروه های آسیب پذیر
  • ارائه برنامه ای از فعالیت های مربوط به کشاورزی برای افراد با نیازهای تعریف شده خدمات مراقبتی تحت نظارت، ساختار یافته و سفارشی را به طور منظم برای کاربران خدمات ارائه دهید
  • ارائه خدمات برای بزرگسالان، جوانان و کودکان

پروژه Growing Care Farming چیست؟

Social Farms & Gardens، با مشارکت Thrive، پروژه ۱.۴ میلیون پوندی Growing Care Farming، بخشی از برنامه دولت برای کودکان و طبیعت با حمایت Defra، با بودجه وزارت آموزش و پرورش و مدیریت طبیعی انگلستان را ارائه می دهند.

این پروژه خدمات کشاورزی مراقبتی را در سراسر انگلستان از طریق یک برنامه حمایت مرکزی، مشارکت منطقه ای، آموزش و تضمین کیفیت گسترش و تغییر خواهد داد.

پروژه Growing Care Farming فرصتی فوق العاده برای تغییر مقیاس بخش کشاورزی مراقبتی در سراسر انگلستان است و فرصت های بیشتری برای کودکان و بزرگسالان با نیازهای تعریف شده ایجاد می کند تا از خدمات مراقبت های آموزشی بهداشتی، اجتماعی و تخصصی ارائه شده در مزارع مراقبت بهره مند شوند.

سایر مطالب:

کشاورزی ارگانیک ،آشنایی با اصول آن

آگروفارستری یا جنگل زراعی چیست!؟

تکنولوژی در صنعت کشاورزی ،مزایا و معایب آن

چرا کشاورزی مراقبت کار می کند؟

مردم مزایای سلامتی بیرون بودن را برای مدت طولانی درک کرده اند.این روش  ترکیبی قدرتمند از طبیعت، تعامل اجتماعی و کشاورزی معنادار است. فرد با فعالیت های متناسب با آنها در درجه اول قرار می گیرد.

مزارع مراقبت به مردم امکان دسترسی به طبیعت را می دهند که ممکن است در زندگی روزمره خود پیدا نکنند. محیط کشاورزی مهم است زیرا فعالیت های کشاورزی هدف واقعی دارند.

از مراقبت از حیوانات گرفته تا رشد گیاهان، مردم می توانند به روشی ایمن و ساختاریافته درگیر شوند. کاربران خدمات بهبودهایی را در سلامت و رفاه و مهارت های اجتماعی تجربه می کنند.

این ممکن است به معنای افزایش اعتماد به نفس و ارزش خود و کاهش انزوای اجتماعی باشد. برای بسیاری، کشاورزی مراقبتی زندگی آنها را تغییر می دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )