معرفی انواع درخت لیمو ترش

0

درخت لیمو ترش از درختان مثمر به شمار می رود که میوه بیضی و تخم مرغی شکلی را تولید می کند که از آن علاوه بر مصرف تازه برای آشپزی، لیمو عمانی و تهیه آبلیمو نیز استفاده می کنند. به صورت درختچه ای کوتاه در بیشتر مناطق رشد می کند.

طعم ترشی دارد و بسیار آبدار و گوشتی است که خواص فوق العاده ای دارد، دارای ارقام و واریته های مختلفی است که برای رشد نیاز به کود دارای فسفر، نیتروژن، پتاسیم و هرس به موقع برای افزایش کیفیت میوه به همراه آبیاری، نور خورشید دارد .

مشخصات گیاهی کامل درخت لیمو ترش:

لیمو ترش با نام علمی و انگلیسی citrus limon بومی کشور هند و گیاهی از تیره سدابیان و خانواده افراسانان به شمار می رود. میوه گرد، کروی و تخم مرغی شکلی را تولید می کند که بیشترین استفاده از آن به هنگام آشپزی و همچنین تهیه آبلیمو طبیعی و لیمو عمانی است.

که از بخش های مختلف آن همچون آب، پوسته و گوشت آن استفاده می کنند. خواص بسیاری برای سلامتی دارد و در بیشتر مناطق رشد می کند. میوه بسیار گوشتی و آبداری دارد که در برخی واریته های آن چندین دانه بیضی مانند وجود دارد. لیمو ترش پوست بسیار نازکی دارد.

درخت لیمو ترش

انواع درخت لیمو ترش:

درخت لیمو ترش دارای ارقام و واریته های مختلفی است که مهمترین آنها عبارت اند از:

لیمو ترش مازندرانی:

لیمو ترش مازندرانی نمونه اصلاح شده نوعی لیمو آمریکایی به نام لمون است که به صورت درختچه ای کوتاه رشد می کند. درختی پر تیغ و کوتاه به شمار می رود، میوه این گیاه در سایز متوسط و به صورت کشیده رشد می کند.

میوه این گیاه بسیار گوشتی و آبدار است. باردهی خوبی دارد و در بیشتر مناطق رشد می کند.

لیمو ترش تاهیتی لایم:

لیمو ترش تاهیتی لایم میوه گرد، کشیده و تخم مرغی شکلی در سایز کوچک تولید می کند. برگ های این گیاه به رنگ سبز و کوچک هستند.

بسیار آبدار و گوشتی است و طعم ملس و ترشی دارد، گلهای این گیاه متمایل به صورتی هستند که در فصل بهار ظاهر می شوند.

لیمو ترش راف لیمون:

لیمو ترش راف لیمون از ارقام زودبازده به شمار می رود که از آن بیشتر به عنوان پایه استفاده می کنند، پوست میوه این گیاه ناصاف است که یک حلقه فرو رفته در انتها دارد. در بیشتر مناطق رشد می کند و از باردهی خوبی برخوردار است.

میوه این گیاه طعم ملس و ترشی دارد که از آن برای آبگیری استفاده می کنند.

لیمو ترش لیسبون:

لیمو ترش لیسبون بومی کشور پرتغال است که درختی قوی هیکل با تاجی بلند، کشیده با شاخه های تیغ دار متراکم به شمار می رود که باردهی بسیار بالایی دارد، مقاوم ترین رقم لیمو ترش نسبت به شرایط اقلیمی گرما و سرما به شمار می رود.

میوه های بیضی مانندی را در سایز متوسط تا درشت تولید می کند. در هر میوه این گیاه تعدادی دانه وجود دارد.

لیمو ترش ارکا:

لیمو ترش ارکا تراکم شاخ و برگ کمتری دارد و دارای میوه گرد و بیضی مانندی است. تاجی گسترده و باز دارد و از ارقام زودرس به شمار می رود. نسبت به سرما و آفات و بیماری ها مقاوم است و در بیشتر مناطق رشد می کند.

سایر مطالب:

همه چیز در مورد کشت و بیماری های درخت گلابی

معرفی پربارترین نهال گردو و نهال بادام در ایران

لیمو ترش میر:

لیمو ترش میر از ارقام بدون خار به شمار می رود که باردهی بالایی دارد، میوه این گیاهی ظاهری بیضی مانند دارد که در عین گوشتی بودن بسیار آبدار است که از آن استفاده های مختلفی به خصوص برای آبگیری می کنند.

خواص بسیاری دارد و در طب سنتی نیز از آن استفاده می کنند.

لیمو ترش مکزیکن لایم:

لیمو ترش مکزیکن لایم برای تولید لیمو عمانی بهترین رقم به شمار می رود چرا که میوه های گرد، تخم مرغی و بیضی مانندی در سایز کوچک تولید می کند. پوست نازک، صاف و چرمی مانندی دارد. باردهی خوبی دارد و در بیشتر مناطق رشد می کند.

لیمو ترش پرشین لایم:

لیمو ترش پرشی ین لایم میوه گرد و کروی مانندی دارد که در سایز متوسط رشد می کند. خواص بسیاری دارد و نسبت به سرما و گرمای هوا مقاوم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )