خواص گیاه دارویی ختمی

0

از جمله خواص گیاه دارویی ختمی برای درمان سرماخوردگی، گلودرد و دیگر مشکلات تنفسی سابقه‌ای چند هزار ساله دارد که این خاصیت درمانی فوق‌العاده حاصل لعاب زیادی است که از خیس کردن گلبرگ‌ها و ریشه این گیاه به دست می‌آید.

خواص گیاه دارویی ختمی

گل ختمی برای عفونت زنان

برای از بین بردن عفونت زنان با گل ختمی می توانید ۴۰ گرم ختمی را به همراه ۱ لیتر آب به مدت ۱۰ دقیقه دم کرده و روزی سه باز بنوشید تا عفونت های مجرای ادراری، برونشیت و عفونت های سرخک و مخملک را از بین ببرد

خواص گیاه دارویی ختمی

گل ختمی برای درمان تب:

 تب می‌تواند نشانه این باشد که بدن در حال مبارزه با باکتری و ویروس‌هایی است که به سیستم ایمنی حمله کرده‌اند. گل ختمی یکی از چیزهایی است که تب را درمان می‌کند. چیزی که گیاه ختمی را به درمان مناسبی برای تب تبدیل می‌کند خواص تب‌بر آن است.

گل ختمی خاصیت ضدعفونی کننده ای دارد و باعث رفع گرفتگی بینی نیز میشود. پس بی شک داروی مفیدی برای سرماخوردگی محسوب می شود.

نحوه استفاده گل ختمی برای درمان تب و گرفتگی بینی:

یک فنجان دمنوش گل ختمی معجزه می کند.

گل ختمی برای التیام زخم ها:

گل ختمی از گیاهان پرخاصیت برای سلامتی بدن و پوست بوده و فرایند اکسید سلول ها با این گیاه متوقف می شود گل ختمی در درمان زخم ها و سوختگی ها بسیار مفید بوده و می توان از آن بعنوان تسکین دهنده درد استفاده نمود.

گل ختمی فرآیند اکسید سلول‌ها، به کمک این گیاه، متوقف می‌شود. جراحت‌های جزیی، سوختگی‌ها، زخم‌های پوستی، جوش‌ها یا التهاب‌ها و همچنین کاهش قرمزی و سوزش ناشی از اگزما نیز می‌توانند با استفاده از مایع لزج موجود در ساقه و ریشه گل ختمی درمان شوند.

درمان نیش مار یا حشرات با گل ختمی:

نیش برخی از حشرات باعث احساس درد، خارش، تورم و قرمزی در محل گزش شده و ممکن است این علائم ادامه دار باشد و برای درمان آن باید اقدام کرد.

اگر مار شما را نیش بزند بهترین گزینه برای درمان گل ختمی می باشد برای این راهکار فقط کافیست برگ های له شده گل ختمی را در محل آسیب دیده قرار دهید به همین راحتی.

گل ختمی برای تحریک اشتها:

ریشه گل ختمی باعث افزایش اشتها می شود، زیرا دارای نشاسته است. برای تحریک اشتها باید از چای ریشه گل ختمی استفاده نمایید.

گل ختمی برای بهبود گردش خون:

دمنوش تهیه شده از گل ختمی گردش خون در بدن را افزایش داده و باعث اکسیژن رسانی سریع به سلول ها می شود. برای بهره مندی از خواص مفید گل ختمی برای بدن می توانید دمنوش این گیاه را هر روز ۵ میلی لیتر میل نمایید.

گل ختمی سرشار از کلسیم و مناسب دندان نوزاد

گیاه گل ختمی، سرشار از کلسیم است و پودر آن در پودرها و خمیرهای دندان به کار می‌رود و کلسیم را برای دندان تامین می‌کند.

همچنین گل ختمی می‌تواند در کاهش التهاب لثه نوزادان در زمان دندان درآوردن آن ها مفید باشد.

برای این منظور باید یک دهانشویه با ریشه های گل ختمی درست کنید.

گلی ختمی برای درمان تورم و گلو درد

افرادی که در اثر برخی از بیماری های دچار تورم و درد گلو می شوند بخصوص کودکان می توانند از گل ختمی برای درمان استفاده نمایند.

این گیاه باعث مایع شدن خلط شده و گرفتگی ریه را را برطرف می نماید.

توصیه می شود که این چای را برای درمان سرفه خشک و جلوگیری از سوزش گلو بنوشید.

سایر مطالب:

گیاه دارویی چای ترش ،آشنایی با کاشت و خواص آن

گیاه دارویی بومادران و خواص آن

گیاه دارویی مرزه ، چگونگی کاشت و پرورش مرزه و خواص آن

گل ختمی برای درمان آسم

آسم عارضه ای است که در آن مسیرهای تنفسی تنگ و ملتهب شده و موکوش بیشتری تولید می کنند و این حالت باعث ایجاد مشکل در تنفس، سرفه و تنگی نفس می شود.

برای کنترل و درمان آسم می توان از دمنوش گل ختمی استفاده کرد.

گل ختمی برای تسکین مشکلات تنفسی:

یکی دیگر از خواص گل ختمی تسکین مشکلات تنفسی می باشد که سابقه‌ای چند هزار ساله دارد. این خاصیت درمانی فوق‌العاده حاصل لعاب زیادی است که از خیس کردن گلبرگ‌ها و ریشه‌ این گیاه به دست می‌آید.

بیشترین کاربرد ختمی برای درمان مشکلات تنفسی و برونشیت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )