خواص کدو حلوایی یا همان کدو تنبل

0

خواص کدو حلوایی بسیار زیاد است ازجمله اینکه خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده ای دارد که از بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری می کند اما این تنها خاصیت آن نیست.

خواص کدو حلوایی یا همان کدو تنبل

خواص کدو حلوایی

مهمترین خواص کدو حلوایی

۱. کدو حلوایی برای درمان پوست چرب:

اگر پوست چربی دارید، می توانید با مخلوط کردن ۱ قاشق سوپ خوری کدوتنبل با یک قاشق چای خوری سرکه سیب، یک پک صورت را امتحان کنید. این ترکیب را روی صورت مرطوب بمالید و تا ۳۰ دقیقه صبر کنید تا خشک شود.

اول آب ولرم بشویید و سپس با آب سرد بشویید. بعد از آن می توانید از مرطوب کننده مناسب برای نوع پوست خود استفاده بکنید.

۲. کدو حلوایی برای درمان پوست خشک:

برای پوست خشک، دو قاشق چای خوری پخته شده، نصف قاشق چای خوری عسل، ۱/۴ قاشق چای خوری شیر و ۱/۴ قاشق چای خوری خامه غلیظ را با هم مخلوط کنید.

این مخلوط را به طور مساوی روی صورت خود بمالید، به غیر از ناحیه چشم، اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. این ماسک درخشندگی، تغذیه و مشکل پوست شما را پوشش می دهد.با آب گرم بشویید و از مرطوب کننده برای نوع پوست خود استفاده بکنید.

۳. فواید ضد پیری کدو حلوایی:

کدوتنبل منبع خوبی از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی است و همچنین حاوی بتا کتروتن دارد که به جلوگیری از آسیب UV و بهبود بافت پوست کمک می کند.

این کار به ارتقا تولید کلاژن کمک می کند در نتیجه باعث بهبود بافت و کشش پوست شما می شود.پوست را از آسیب شدید محافظت می کند، که مسئول ایجاد چین و چروک و حتی سرطان پوست است.

۴. درمان لکه های تیره با کدو حلوایی:

برای محو کردن نقاط تیره، ۱ قاشق سوپ خوری کدوتنبل، یک قاشق چای خوری عسل، یک قاشق چای خوری لیمو و یک قاشق چای خوری روغن ویتامین E را مخلوط کنید.این مخلوط را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی صورت مرطوب بمالید و بعد از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

۵. ماسک بدن:

شما می توانید یک ماسک بدن جدید را با مخلوط کردن نصف فنجان کدوتنبل پخته شده، نصف فنجان نارگیل و نصف قاشق چایخوری دارچین آماده کنید.این مخلوط را روی بدن خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید.بگذارید این ماسک حدود ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

۶. کدو حلوایی برای درمان آکنه:

کدوتنبل منبع خوبی از ویتامین های B مانند نیاسین، ریبوفلاوین، B6 و اسید فولیک است. نیاسین گردش خون را بهبود می بخشد و در نتیجه در درمان آکنه مفید است. اسید فولیک به افزایش گردش خون کمک می کند که گردش و نوسازی سلول ها را بهبود می بخشد.

سایر مطالب:

گیاه دارویی آنغوزه و آشنایی با خواص آن

گیاه دارویی چای ترش ،آشنایی با کاشت و خواص آن

۷. کدو حلوایی برای افزایش رشد مو:

کدوتنبل منبع غنی از مواد معدنی از جمله پتاسیم و روی است.پتاسیم به حفظ سلامتی مو کمک می کند و رشد مجدد را بهبود می بخشد.

روی، به حفظ کلاژن کمک می کند و در نتیجه نقش مهمی در ترویج موهای سالم ایفا می کند.شامل فولات است، یک ویتامین B مهم که رشد مو را با بهبود گردش خون تحریک می کند.

۸.کدو حلوایی یک نرم کننده عالی برای موهای خشک:

اگر موهای خشک دارید، می توانید یک نرم کننده مو ساده را با استفاده از کدوتنبل آماده کنید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که دو فنجان کدوتنبل خرد شده و پخته شده را با ۱ قاشق سوپ خوری روغن نارگیل، ۱ قاشق سوپ خوری عسل و ۱ قاشق سوپ خوری ماست.

کدوتنبل و ماست را در یک مخلوط کن و یا بلندتر ریخته و آن را به پوره تبدیل کنید. سپس روغن نارگیل و عسل را به مخلوط آرام اضافه کنید. آن را به موهای مرطوب کننده بمالید، یک کلاه حمام پلاستیکی بپوشید و به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید بماند.

۹. کدو حلوایی کم کالری است:

کدوتنبل یک سبزی بسیار کم کالری است. ۱۰۰ گرم کدوتنبل فقط ۲۶ کالری را فراهم می کند. اکثر افراد کدوتنبل را در برنامه های کاهش وزن خود توصیه می کنند.

۱۰.کدو حلوایی یک منبع غنی از بتا کاروتن:

رنگ نارنجی درخشان کدوتنبل نشان می دهد که یک منبع غنی از بتا کاروتن است. افرادی که رژیم غذایی غنی از بتا کاروتن هستن، کم تر مستعد ابتلا به سرطان هستند. بتا سیپتوکسانتین و کاروتنویید موجود در کدوتنبل خطر سرطان ریه در افراد سیگاری را کاهش می دهند.

۱۱. کدو حلوایی برای کاهش حملات آسم:

خواص آنتی اکسیدانی کدوتنبل از سیستم تنفسی از عفونت ها محافظت می کند که باعث کاهش حملات آسم می شود.

۱۲.کدو حلوایی منبع غنی از پتاسیم:

پتاسیم یک ماده معدنی مهم برای عملکرد درست قلب و ماهیچه ها است. یک وعده کدوتنبل حدود ۵۵۰ گرم پتاسیم دارد، یکی از بزرگ ترین منابع پتاسیم است. شما می توانید کدوتنبل را به میان وعده غذایی خود یا وعده غذایی اضافی برای افزایش پتاسیم اضافه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )