منظور از آبیاری عمیق در کشاورزی چیست!؟

0

آبیاری عمیق به آبیاری گفته می شود به گونه ای که اجازه می دهد خاک به عمق چند اینچ (۷-۱۰ سانتی متر) خیسانده شود. این نوع ابیاری کمک می کند تا آب به راحتی در دسترس گیاهان قرار گیرد و این امکان را برای شما فراهم می کند که در صورت دوره های طولانی بدون باران، از آب استفاده بهینه کنید.

آبیاری عمیق چیست؟

اگرچه بر هیچ کسی پوشیده نیست که گیاهان برای زنده ماندن در گرمترین روزهای سال معمولاً به آب اضافی نیاز دارند، اما بسیاری از باغبانان باید این سوال را بکنند که دقیقاً چه مقدار آب در واقع مورد نیاز است.

معمولاً می توان در این مورد به دستورالعمل های کلی اشاره کرد، اما شرایط ایده آل برای هر گیاهی نسبت به گیاه دیگر کاملا متفاوت است.

بسیاری از تولیدکنندگان برای نظارت و تصمیم گیری بهتر در مورد ابیاری، از باران سنج ها استفاده می کنند. این نوع ابیاری یک استراتژی است که توسط تولیدکنندگان باهوش برای اطمینان از مقدار رطویت ثابت و یکنواخت و بدون اتلاف آب تعریف می شود.

هنگام آبیاری عمیق گیاهان، باید از هرگونه انتقال سریع آب خودداری شود. این می تواند منجر به ایستادن آب و خاک اشباع از آب شود که به خوبی جذب نمی شود. این نوع ابیاری با استفاده از ابیاری قطره ای یا حتی آب پاش نتیجه بهتری خواهد داشت، اما باید با دقت انجام شود.

سایر مطالب:

سیستم آبیاری زیر سطحی چیست و چه محاسن و معایبی دارد؟

آبیاری قطره ای ،محاسن و معایب آن

آب آبیاری و تاثیر آن بر افزایش محصول

چگونگی سنجش عمق آبیاری

با این حال ، یک آزمایش ساده برای بدست آوردن ایده تقریبی از میزان آب لازم برای ابیاری عمیق باغ وجود دارد. به هر روشی که دارید باغ خود را آبیاری کنید، سپس نیم ساعت صبر کنید. در آن زمان، با یک بیل خاک بخشی از باغ که آبیاری کرده اید یک گودال کوچک حفر کنید.

اگر عمیق ۱۰ سانتی متر یا بیشتر مرطوب نباشد، ممکن است به اندازه کافی ابیاری نکرده اید یا ممکن است خیلی سریع ابیاری کرده باشید بنابراین مدت زمان ابیاری را افزایش دهید. دفعه بعدی، برای مدت زمان طولانی تری جریان آب ملایم تری را امتحان کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )