سموم ارگانیک و اهمیت استفاده از آن ها

0

سموم ارگانیک، همانطور که از نام آن مشخص است، از مواد شیمیایی ساخته نشده و مناسب‌‌ترین گزینه برای گیاهان، درختان مثمر و غیره می‌باشند. این سموم از مواد طبیعی و معدنی ساخته شدند و تضمین کننده سلامت گیاهان و درختان شما می‌باشند‌.

اهمیت استفاده از سموم ارگانیک

سموم ارگانیک یا آفتکشهای سازگار با محیط زیست می توانند ما را در رسیدن به محصولات ارگانیک یاری دهند. این نهاده ها بدون زمان بوده و جایگزین خوبی برای سموم پر خطر شیمیایی هستند.

سموم ارگانیک

معرفی سموم ارگانیک و اهمیت استفاده از آن

صابون حشره کش پالیزین:

حشره کش و کنه کش تماسی جهت کنترل گونه های مختلفی از شته ها، مگس سفید گلخانه، زنجرک ها و شپشکهای نباتی و همچنین انواع کنه های زیان آور می باشد.

ماده موثره آن روغن نارگیل به همراه عصاره های گیاهی است و میزان مصرف آن نیز ۱.۵ تا ۲.۵ در هزار می باشد.

تنداکسیر:

حشره کش حاوی عصاره سیر و فلفل قرمز که گونه های مختلف تریپس، مینوز، شپشکها و لاروهای برگخوار و همچنین کنه قرمز مرکبات را به خوبی کنترل می کند.

میزان مصرف آن ۲ تا ۳ در هزار می باشد. این محصول به تنهایی می تواند به عنوان یک حشره کش و کنه کش قوی در باغات مرکبات مورد استفاده قرار می گیرد.

کالیبان:

قارچ کش تماسی جهت پیشگیری و درمان بیماری سفیدک پودری و برخی بیماریهای دیگر قارچی در اندام های هوایی گیاهان بکار می رود. ماده موثره آن بی کربنات پتاسیم بوده و به میزان ۵ در هزار توصیه می شود.

کیتو پلاس:

نقش تغذیه ای و قارچکشی داشته و جهت کنترل سفیدک دروغی در محصولات و کشاورزی ارگانیک با نسبت ۲ تا ۳ در هزار کاربرد دارد.

سپیدان:

پودر قابل تعلیق در آب بوده که جهت دور کردن حشرات و کاهش چشمگیر خسارت آنها و مهمتر از آن کاهش خسارت آفتاب سوختگی در باغات میوه کاربرد دارد.

ماده موثره آن شامل کائولین فرآوری شده حاوی سیلیکاتهای آلومینیوم بوده و دوغاب آن با دز ۵۰ در هزار بر روی درختان در معرض خطر آفتاب سوختگی اسپری می شود.

سیترال:

روغن امولوسیون شونده گیاهی حاوی عصاره پوست مرکبات است که محلول ۵ در هزار در فصل رشد و سم پاشی های تابستانه و ۲۰ در هزار در سم پاشی های زمستانه. به همراه سموم حشره کش و کنه کش توصیه شده جایگزین خوبی برای روغن های پارافینی می باشد.

سایر مطالب:

کشاورزی ارگانیک ،آشنایی با اصول آن

بافرین:

مایع اسیدی غلیظ جهت کاهش قلیائیت و تثبیت PH آب مورد استفاده در محلول های سم پاشی بوده که موجب افزایش دوام و کارآیی سموم می شود. ماده موثره آن بافر اسید فسفریک بوده که به میزان ۰.۵ تا ۱ در هزار در محلول سمی توصیه می شود.

فریکول:

طعمه حلزون کش بدون سموم شیمیایی است که به صورت انتخابی عمل نموده و حاوی یک درصد فسفات آهن بوده که جهت کنترل گونه ای مختلف حلزون و راب مورد استفاده قرار می گیرد.

میزان مصرف آن ۲ تا ۵ گرم در هر متر مربع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )