درختان مقاوم به سرما و معرفی انواع آن ها

0

با کاشت درختان مقاوم به سرما در زمستان نیز می‌توانید ، باغبانی خودتان را ادامه دهید و از مواهب زیاد آن بهره‌مند شوید. این گیاهان انواع مختلفی دارند و دارای قابلیت رشد و گل دهی در سرمای زمستان می‌باشند که بسیار ویژه می‌باشد.

درختان مقاوم به سرما کدام اند؟

خیلی از افراد تصور می‌کنند که با آغاز فصل سرما، باغبانی و فصل آن تمام می‌شود، در حالی که این تصور اشتباه است. در فصل زمستان نیز امکان باغبانی و کاشت درختان مختلف وجود دارد.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، این است که باید در این فصل حتما گیاهان و درختان مقاوم به سرما کاشته شوند تا بتوان محصول خوبی برداشت کرد.
این درختان نسبت به سرما مقاومت خوبی دارند و با کاهش دمای هوا آسیب خاصی نمی‌بینند و امکان زنده بودن و رشد در این فصل را نیز به خوبی دارند.

درختان مقاوم به سرما

معرفی درختان مقاوم به سرما

گیاهان مقاوم به سرما دارای انواع مختلفی هستند که در این قسمت مهم‌ترین و پرکاربردترین موارد آن را به شما معرفی می‌کنیم.

گیاه مقاوم به سرمای “یاسمن زمستانه”

اندازه این درختچه یا گیاه مقاوم به سرما، متوسط است و از شاخه‌های بلند، خمیده و زردرنگی برخوردار است که آن منحصر به فرد نموده است.

گیاه یاسمن زمستانه از نوع گیاهان معطر نمی‌باشد ولی به مناظر بی روح و سرد فصل زمستان، جذابیت و روح تازه‌ای اضافه می‌کند که بسیار قابل توجه است.

حساسیت این درختچه نسبت به سرما بسیار کم است و با کاهش شدید دما آسیب نمی‌بیند و می‌تواند به صورت بالا رونده رشد کند.

این گیاه نیاز به نور مناسب آفتاب دارد، بنابراین لازم است که آن را در جایی بکارید که نور مناسب آفتاب به آن برسد و از این نظر کمبودی نداشته باشد.

همچنین توجه کنید که در هنگام آب دادن، خاک گیاه به طور کامل خشک شده باشد تا بازدهی آبیاری شما به حد قابل توجهی افزایش یابد.

 درخت مقاوم به سرمای ” راج زمستانی”

یکی دیگر از درختان مقاوم به سرما، درخت راج زمستانی می‌باشد که دارای میوه‌های قرمز می‌باشد. این نوع درختچه دارای دو نوع است .

نوع اول مدتی سبز می‌ماند و سپس از سبزیش کاسته می‌شود، اما نوع دوم همواره سبز است و تا آخر زمستان این سبزی باقی می‌ماند. گیاه راج نر و ماده دارد و نیاز است که برای میوه‌دهی هر دو نر و ماده آن نیز وجود داشته باشد.

گیاه مقاوم به سرمای “فندق افسونگر”

این گیاه دارای انواع مختلفی می‌باشد و برخی از نمونه‌های دارای میوه هستند و برخی دیگر نیز میوه‌ای ندارند که شما برای بهره‌مندی از فندق‌های این درخت، نوع میوه‌دار آن را خریداری کنید و اقدام به کاشت آن نمایید.

فندق افسونگر از برگ‌های بسیار ویژه‌ای برخوردار است که ظاهر بسیار ویژه‌ای به آن بخشیده است. و باعث می‌شود که باغ یا باغچه شما ظاهر بسیار جذاب به خودش بگیرد.

گیاه مقاوم به سرمای “بیدمشک”

گیاه مقاوم به سرمای بیدمشک یک گیاه با گل‌های کرکی و نمکی بسیار زیبا است که عدم وجود میوه‌های خاص آن را به طور مناسبی جبران می‌نماید. موعد گل دهی بید مشک در اواخر فصل زمستان است که نوید آغاز بهار را به شما می‌دهد.

 درخت مقاوم به سرمای “ماهونیا”

این درخت یکی از درخت‌های خانواده زرشکیان است که مقاومت خوبی نسبت به سرما دارد و امکان رشد در این آب و هوار را نیز دارد. این درخت مقاوم از برگ‌های چرمی، دندانه‌های تیز و ساقه‌های کوچک و زیبا برخوردار است که آن را به صورت ویژه‌ای زیبا کرده است.

این درختچه همیشه سبز همچنین بر روی خودش دارای دسته‌ای از گل‌های زرد دارد که همواره بر روی آن حضور دارند. این گل ها در انتهای به میوه‌ای مانند انگور تبدیل می‌شوند.

این درختچه را در بازار با نام‌های ماهونیای ژاپنی و Holly Grapes نیز می‌شناسند و شما می‌توانید با این نام‌های نیز آن‌ها را پیدا کنید.

 گیاه مقاوم به سرمای “دافنه”

درخت مقاوم به سرمای دافنه یکی دیگر از انواع مختلف گیاهانی است که قابلیت رشد و گل دهی در سرما را دارند. که با کاهش دما آسیبی نمی‌بینند.

این درختچه از گل‌های صورتی، بنفش و سفید چهارگلبرگی برخوردار است که در اواخر زمستان قابل مشاهده هستند. همچنین این گیاه از رایحه بسیار دلنوازی برخوردار است که باعث آرامش خاطر و روانتان می‌گردد.

در هنگام کاشت این گیاه باید توجه داشته باشید که این گیاه نسبت به آفات آسیب‌پذیری زیادی دارد. به سرعت به بیماری‌های ناشی از آن‌ها مبتلا می‌گردد. همچنین رشد این گیاه به کندی صورت می‌گیرد، اما در نهایت ارتفاع آن به میزان یک متر می‌رسد.

سایر مطالب:

راه های جلوگیری از سرمازدگی پاییزه زعفران

سرمازدگی درختان و گیاهان ،علایم و روش های مقابله با آن

 درخت مقاوم به سرمای “کامیس پارسیا”

یکی از مقاوم‌ترین گیاهان نسبت به سرما، درخت کامیس پارسیا می‌باشد که دارای دو نوع مختلف است. نوع اول آن ماندگاری زیادی ندارد، به راحتی خشک می‌گردد. این نوع بیشتر توسط شهرداری در سطح بلوارها کاشته می‌شود.

اما نوع دوم این گیاه از ماندگاری و سفتی بسیار ویژه‌ای برخوردار است و به راحتی خشک و ول نمی‌گردد. این نمونه در بازار به نام واریته‌های مینایتوری شناخته می‌گردد. شما می‌توانید با این نام آن‌ها را در بازار مصرفی بیابید.

 گیاه مقاوم به سرمای “ژینکو”

این گیاه از قدمت ۲۰۰ ساله برخوردار است و از روزگاران دور در زمستان کاشته می‌شده است. این گیاه دارای زیبایی بسیار منحصر به فردی است و در ترکیب با درختان خشنی مانند کاج، جلوه ویژه‌ای پیدا می‌کند.

همچنین ارتفاع این درخت می‌تواند تا میزان دو متر برسد که بسیار قابل توجه می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )