خیار سفید ،چگونگی پرورش و برداشت آن

0

خیار سفید یک محصول بسیار جذاب دارای پوست سفید است که بعد از بلوغ پوست میوه زرد کم رنگ می‌شودیکی از انواع مختلف خیار است که به خاطر رنگ سفید خود مورد توجه قرار گرفته است.

خیار سفید

روی این خیار برآمدگی های کوچکی قرار دارد. طول این خیارهای به ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر می رسد. پس از پس از آخرین سرما در بهار کاشته می شود.

میوه ها بعد ۲ ماه می رسند. به دلیل اندازه بزرگ بوته برای کاشت در فضای کوچک توصیه نمی شود.

منبع غنی از ویتامین C ومواد معدنی است. این خیار زیبا و خوشمزه جذابیت زیادی به باغ شما خواهد بخشید.

کاشت خیار سفید و نیازهای محیطی آن

پس از سپری شدن سرما، بذرها را در عمق ۱ سانتی متری و با فاصله ۵۰ سانتی متر از همدیگر بکارید. اگر خیارها دیگری در آن محل کاشته اید احتمال گرده افشانی بین خیارهای مختلف وجود دارد و ممکن است سبب افت عملکرد شود.

پرورش خیار سفید

این گیاه برای رشد و میوه دهی به آفتاب کامل احتیاج دارد. حداقل شش ساعت نور مستقیم خورشید  نیاز است. اگر گیاه شما به کندی رشد می کند حتما نور کمتری دریافت می کند.

خیار سفید به خاکی سست و خوب زهکشی نیاز دارند که بسیار حاصلخیز باشد. قبل از کاشت، اطمینان حاصل کنید که خاک با کودهای دامی پوسیده و سایر کودها تقویت شده است. همچنین pH خنثی را بیشتر می پسندد.

حداقل سه بار در هفته این گیاه را به صورت عمیق  آبیاری کنید. در روزهای گرمتر ممکن است به آبیاری روزانه نیاز داشته باشد. توجه داشته باشید که فواصل آبیاری باید منظم باشد تا منجر به تشکیل میوه های بدشکل نشده و طعم مطبوعی داشته باشند.

خیار در گرما رشد می کند و خیار سفید نیز از این قاعده مستثنی نیست. دمای رشد ایده آل بین ۱۵  تا ۳۵ درجه سانتی گراد است. محیط های گرم و مرطوب  ایده آل است و در گلخانه به خوبی رشد می کنند.

کوددهی

این گیاه به خاکی نیاز دارند که در تمام طول فصل رشد بسیار حاصلخیز باشد. حداقل یک بار در ماه از کود NPK با نسبت عناصر ۱۰-۱۰-۱۰استفاده کنید. اصلاح خاک با کمپوست یا کود دامی قبل از کاشت نیز می تواند سبب رشد هر چه بهتر خیار شود.

سایر مطالب:

خیار گلخانه ای و انواع کودهای شیمیایی مورد استفاده در آن

برداشت

میوه ها ۵۸ روز پس از کاشت شروع به رسیدن می کنند. موقع رسیدن میوه ها به رنگ زرد کم رنگ می شود.  با استفاده از چاقوی تیز خیارها را برداشت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )