مدیریت علف های هرز

0

مدیریت علف های هرز در باغ یکی از کارهای مهم در مرحله داشت گیاهان است که باید توسط کشاورزان مورد توجه فراوان قرار گیرد.

مدیریت علف های هرز

بسیاری از اوقات علف های هرز ممکن است در باغ و اطراف آن مزاحمت ایجاد کنند.

آنها از نظر نور، آب، مواد مغذی و فضا با گیاهان باغ ما رقابت می کنند. گاهی اوقات کنترل آنها دشوارتر است.

انواع علف‌های هرز

توصیه هایی برای مدیریت علف های هرز

وقتی صحبت از کنترل علف های هرز در باغ ها می شود، هم صبر و هم مقاومت لازم است و البته برخی از ابزارهای حذف علف های هرز نیز می توانند مفید باشند.

 کاشت متراکم و استفاده از مالچ

 کاشت متراکم و استفاده از مالچ می تواند یکی از موثرترین روش ها در مدیریت علف های هرز باشد. مالچ علاوه بر کمک به حفظ رطوبت خاک، با کاهش رطوبت جوانه زنی بذرهای علف های هرز را کاهش می دهد.

تمام علف های هرز باید در حالی که جوان هستند حذف شوند. رها کردن آنها در باغ برای رشد و یا رفتن به بذر فقط حذف آنها را دشوارتر می کند و به بذرهای آنها فرصت می دهد تا گسترش یابند.

سایر مطالب:

مبارزه با علف های هرز مزارع زعفران

علف هرز کاتوس و چگونگی مدیریت آن

کشیدن علف های هرز جوان

کشیدن علف های هرز جوان در باغچه های کوچک به ویژه هنگامی که زمین از آبیاری مرطوب شده است یا پس از بارندگی خوب، که ریشه علف های هرز هنوز خود را ثابت نکرده است راهکار بسیار مناسبی می باشد.

با این حال، در باغچه های بزرگتر ممکن است نیاز به ابزارهای مخصوص برای از بین بردن علف های هرز، مانند کج بیل یا پنجه داشته باشید.

ابزارهای چرخشی دستی و برقی

ابزارهای چرخشی دستی و برقی نیز می توانند باعث خذف علف های هرز شوند، اما بهتر است قبل از کاشت گیاهان از آنها استفاده شود زیرا ممکن است باعث آسیب به ریشه گیاهان اصلی شود. بنابراین بهتر است از این ابزارها در فضاهای بین ردیف ها استفاده کنید.

کنترل دائمی علف های هرز

کنترل دائمی علف های هرز، حتی با تمام تلاش ما، ممکن است کاملا موفقیت آمیز نباشد. بنابراین در برخی موارد ناچار به استفاده از علف کش های شیمیایی هستیم.

بسیار مهم است که دستورالعمل های برچسب روی سموم را با دقت بخوانید و طبق آنها عمل کنید، زیرا همه علف کش ها برای کنترل علف های هرز یکسان عمل نمی کنند.

به عنوان مثال، انواع علف کش های پیش رویشی از جوانه زنی بذر علف های هرز جلوگیری می کنند. از علف کش های پس رویشی نیز می توان در طول فصل زراعی  هنگام رشد علفهای هرز استفاده کرد.

استفاده از علف کش ها برای کنترل علف های هرز باغچه سبزی ها یا سایر گیاهان خوراکی توصیه نمی شوند، اگرچه برخی از آنها برای استفاده در محصولات گیاهی در مقدار توصیه شده مشکلی ندارند.

استفاده از علف کش های ارگانیک برای سبزی ها توصیه می شود.

همیشه هنگام سم پاشی دقت کنید که گیاهان مجاور آلوده نشود زیرا ممکن است باعث صدمه به گیاهان اصلی شود. در صورت لزوم از علف کش های مناسب با محصول خود استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )