بهترین و ایده آل ترین زمان برای کاشت پیاز گل ها

0

کاشت پیاز گل ها به جهت تکثیر دربسیاری از گلها استفاده می شود که پیازهای آنها در بهار شکوفا می شوند، اما برای شکوفه دادن، پیازهای بهاره چند ماه زودتر باید کاشته شوند.

کاشت پیاز گل ها

قانون کلی این است که پیازهایی که در بهار شکوفا می شوند در پاییز کاشته می شوند، اما آیا این به این معنی است که در هر زمان از پاییز می توان کاشت؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با ما همره باشید.

کاشت پیاز گل ها

زمان ایده آل برای کاشت پیاز گل ها

از نظر تقویم لحظه مناسبی برای کاشت پیاز گل ها وجود ندارد. زمان ایده آل برای کاشت پیازهای بهاره به محل زندگی و شرایط آب و هوایی فصلی بستگی دارد.

برای شکستن خواب و شکوفایی ، بیشتر پیازهای شکوفا شده بهاری (مانند گل لاله ، گل نرگس ، سنبل و کروکوس) باید حداقل ۱۲-۱۴ هفته در معرض دمای ۴ درجه سانتی گراد (یا سردتر) قرار بگیرند.

قرار گرفتن پیاز در معرض این دمای سرد باعث تحریک تشکیل گل و شروع رشد ریشه می شود. بیشتر پیازهای بهاره گلها باید چندین هفته در خاک کاشته شوند تا زمین یخ بزند تا سیستم ریشه آنها رشد کند.

کاشت پیازهای بهاره در پاییز می تواند به پیازهای آنها آسیب بزند، زیرا پیازها می توانند جوانه بزنند و اگر خیلی زود شاخ و برگ تولید کنند، انرژی پیاز برای گذراندن زمستان و شکوفا شدن در بهار تخلیه می شود.

بنابراین، اگر منطقه شما تابستان طولانی را تجربه می کند و در ابتدای پاییز که هنوز هوا کاملاً گرم است، تا زمانی که دما کمترشود صبر کنید.

سایر مطالب:

گل قاشقی یا پپرومیا ،چگونگی پرورش و تکثیر آن

گل شمعدانی و آشنایی با پرورش آن

اگر فراموش کنید که پیاز را در پاییز بکارید چه کاری باید انجام دهید؟

دستورالعمل های ذکر شده در اینجا زمان ایده آل کاشت را به شما پیشنهاد می کنیم:

اگر پیازهایی که فراموش کرده اید بکارید نسبتا سفت است، هنوز قابل استفاده هستند و می توان آنها را کاشت. نگهداری پیازها  در خاک و در طول زمستان باعث پژمرده شدن و ازبین رفتن آنها می شود. نکته مهم این است که پیازهای خود را در اسرع وقت در خاک بکارید.

نکته:

قبل از یخ زدن زمین این گفته قدیمی می گوید: “تا زمانی که می توانید بیل خود را در زمین قرار دهید،  یعنی هنوز خاک یخ نبسته است می توانید پیازهای خود را بکارید.” باورش سخت است، اما شرایط نگهداری پیازها در خاک یخ زده بهتر از این است که در گاراژ یا زیرزمین شما باقی بماند.

پیازهای بهاره را حتی المقدور عمیق تر، حتی چند اینچ بیشتر از حد توصیه شده برای کاشت بکارید. پس از یخ زدن زمین، پیازها را با چند اینچ برگ، کاه یا چند شاخه همیشه سبز مالچ کنید.

به یاد داشته باشید، پیازهای که در بهار شکوفا می شوند باید یک دوره سرما را تجربه کنند تا بتوانند در فصل آینده جوانه بزنند و گل دهند. پیازها فقط انرژی کافی ذخیره می کنند تا بتوانند یک فصل را پشت سر بگذارند بنابراین برای شکوفا شدن آنها در بهار لازم است که آنها را در خاک بکارید.

اگر خاک یخ زده است و نمی توانید حفاری کنید، دو گزینه دارید:

آنها را در گلدان بکارید. پیازها را در ظروف بزرگ پر از خاک و یا در گلدان بکارید. پیازها را در عمق مناسب درون ظرف بکارید و مطمئن شوید که آنها به طرف کناره های گلدان فشرده نشده اند.

برای عایق بندی مناسب ، باید خاک زیادی بین دو طرف گلدان و پیازها باشد. گلدان را در یک انباری، ایوان، یا حتی پنجره زیر زمین بگذارید.

اگر گلدان خشک شد هر ماه یکبار به آرامی آبیاری کنید، اما اجازه ندهید خاک مرطوب بماند. گلدان را در اواسط بهار به بیرون منتقل کنید و یا بگذارید پیازها در گلدان شکوفا شوند یا پس از جوانه زدن آنها را در باغچه خود بکارید.

اگر نمی توانید زمین را حفر کنید، پیازهای خود را در بالای سطح زمین کاشته و سپس آنها را با حداقل ۶ – ۸ اینچ خاک گلدان بپوشانید.

برای اینکه خاک در جای خود قرار نگیرد و جوندگان از آن تغذیه نکنند، محل را با توری محصور کنید. می توانید محفظه را در بهار بردارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )