فواید تخم کبک برای انسان

0

فواید تخم کبک

فواید تخم کبک بسیار زیاد است و از جمله مواد غذایی بسیار مقوی می باشد . تخم کبک نسبت به تخم مرغ ارزش غذایی بیشتری دارد. فواید تخم کبک، تقریبا مشابه فواید تخم بلدرچین است چرا که ترکیبات آنها مشابه میباشد.

فواید تخم کبک

فواید تخم کبک برای بدن

لذا مشخص است که تخم کبک از لحاظ آهن، فسفر، ویتامین ها و پروتئین ها بسیار غنی بوده و از چربی کمتری نیز برخوردار است، هر چند که اندازه یک تخم مرغ چند برابر تخم کبک است، ولی تخم کبک، پنج برابر فسفر بیشتر، هفت برابر آهن بیشتر و پانزده برابر ویتامین بیشتری نسبت به تخم مرغ دارد.

یکی از مشکلاتی که در سنین بزرگسالی و میانسالی وجود دارد، فراموشی میباشد. جالب است بدانید یکی از فواید تخم کبک، داشتن میزان زیادی اسید چرب امگا ۳ است که برای هوش و حافظه بسیار مفید می باشد. 

همچنین تخم کبک برای تقویت قوای جنسی، قوای فکری، درمان فشار خون، عقب افتادگی جسمی، برای درمان مشکلات مربوط به رشد کودکان و بیماری قلبی بزرگسالان و همچنین برطرف کردن ضعف عمومی بدن بسیار موثر میباشد. 

همانطور که میدانید، کودکان از ۹ ماهگی شروع به خوردن مواد جامد میکنند، لذا میتوان در این سن از زرده تخم کبک استفاده کرد ولی از سه سالگی به بعد کودکان میتوانند از تخم کبک استفاده کنند. همانطور که اشاره شد، استفاده از تخم کبک، باعث افزایش هوش و حافظه کودکان و همچنین افزایش سرعت رشد آنها میشود.

فواید تخم کبک برای سالمندان و مادران باردار 

یکی از فواید تخم کبک جذب پروتئین بسیار بالاست، لذا سالمندان و مادران باردار که نیاز به جذب پروتئین بالا دارند میتوانند از تخم کبک استفاده کنند. تخم کبک، نیاز بدن را به خوبی تامین میکند، از این رو میتوانید با مصرف روزانه آن، انرژی مورد نیاز بدن را تامین کنید.

 همانطور که در بخش قبل هم اشاره شد، یکی از مشکلاتی که در سنین بزرگسالی و میانسالی وجود دارد، فراموشی میباشد. پزشکان برای جلوگیری از فراموشی، مصرف مناسب تخم کبک را در هفته پیشنهاد میکنند. چرا که باعث افزایش حافظه نیز میشود.

مطالب مرتبط:

فواید و خواص تخم بلدرچین برای بدن

چالشهای جوجه کشی کبک

تخم کبک و درمان بیماری ها

عدم وجود برخی از مواد مغذی و پروتئین در بدن، باعث بیماری های مختلفی میشود. تخم کبک با داشتن ارزش غذایی بالا، کمبود بسیاری از مواد مغذی در بدن را جبران میکند. همین امر باعث میشود بدن در برابر بیماری ها مقاوم باشد.

بهبود بینایی

تخم کبک به عنوان یکی از راه ها برای توقف آب مروارید نیز به کار میرود. چرا که سرشار از ویتامین A میباشد و فعالیت آنتی اکسیدان ها در تخم کبک باعث بهبود بینایی میشود.

تامین انرژی روزانه

شما میتوانید روزانه برای صبحانه چند عدد تخم کبک مصرف کنید تا مواد مغذی مناسبی به بدن شما وارد شود. چرا که باعث میشود انرژی مورد نیاز برای فعالیت های روزانه را بدست آورید و یک روز پر انرژی و شادی را تجربه کنید.

بهبود گوارش

تخم کبک یکی از منابع غذایی است که سیستم گوارشی بدن را تقویت می نماید. همچنین باعث هضم سریع غذا در بدن انسان می شود. اگر مشکل گوارشی دارید، تخم کبک را در برنامه های غذایی خود بگنجانید.

ترمیم بافت های آسیب دیده بدن

تخم کبک به علت برخی از خصوصیات ژنتیکی کبک بسیار لذیذ و خوشمزه میباشد. پزشکان برای ترمیم بافت های آسیب دیده بدن، همچنین حفظ سلامتی و شادابی تخم کبک را تجویز میکنند.

درمان عفونت های تنفسی

از جمله فواید تخم کبک، رشد سریع و صحیح کودکان، هیجان و جنب و جوش نوجوانان و نشاط برای میانسالان و تندرستی برای میانسالان میباشد. همچنین یکی از راه های درمان عفونت های تنفسی نیز میباشد.

درمان سرفه

جالب است بدانید در طب سنتی از تخم کبک نپخته، برای درمان سرفه و صدا استفاده میکردند. همچنین تخم کبک اشتهاآور است و باعث رشد سریع انسان نیز میشود.

جدیدترین خبرها و مطالب کشاورزی ایران و جهان را در کانال تلگرامی ثمر بخوانید. (کلیک کنید)

استفاده از تخم کبک در غذاها

میتوانید از تخم کبک به عنوان صبحانه استفاده کنید، همچنین در کنار میوه ها و سبزیجات مصرف تخم کبک لذت بخش خواهد بود. فراموش نکنید زیاده روی در مصرف هر چیز، نه تنها خواص آن را از بین میبرد، بلکه باعث تهدید سلامتی نیز میشود لذا پیشنهاد میکنیم در مصرف تخم کبک زیاده روی نکنید.

میزان مصرف تخم کبک بستگی به سن افراد دارد ولی به طور متوسط یک روز در میان ۳ الی ۵ عدد میباشد. میتوانید همراه با تخم کبک، از گوجه و جعفری نیز استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )