اسهال در جوجه های گوشتی

0

اسهال در جوجه های گوشتی ، همراه با مایع مایع و یا افت مایع مایع ، اغلب در جوجه های جوان خانگی مشاهده می شود و می تواند علائم بیماریهای عفونی خطرناک ، عفونتهای هلمینیت و کیفیت پایین خوراک را نشان دهد.

بیماری اسهال در جوجه های گوشتی

بیماری شماره یک عامل مرگ و میر در جوجه های نوباوه می باشد. کوکسیدیوزیس یک بیماری انگلی به شدت مسری مربوط به مجاری روده ای می باشد. برخی از علائم ابتلا به این بیماری عبارتند از: مدفوع خونی و یا قرمز مانند و نیز بی حالی و سستی پرنده.

هدف هر مرغدار این است که مطمئن شود جوجه ها در معرض پایین کوکسیدیوز قرار می گیرند.آنچه اغلب اتفاق می افتد این است چندین جوجه در معرض اوسیست قرار میگیرند و بعد میلیون ها اوسیست تولید میکندو این را به کل گله سرایت می دهند.اگر محیط بدرستی تمیز نشود گله بعدی هم در معرض سطوح بالای کوکسیدوز قرار میگیرد.

اسهال در جوجه های گوشتی

جوجه های گوشتی قبل از دریافت پاسخ دامپزشکی چه کاری باید انجام دهند؟

هرچه علت اسهال باشد ، این پدیده همیشه با تحریک غشاهای مخاطی دستگاه روده همراه است. غذاهایی که وارد دستگاه گوارش می شوند ضعیف هضم می شوند.

حتی در حین حفظ اشتهای قبلی ، جوجه ها از کمبود مواد مغذی ، کمبود آب بدن و مسمومیت شدید ارگانیسم مرغی رنج می برند. اگر به موقع درمان شروع نشود ، علائم سایر عفونت ها در جوجه های گوشتی به اسهال متصل می شوند.

برای شروع هرچه سریعتر درمان ، مرغداران با تجربه در مورد رنگ و ماهیت مدفوع گوشتی توصیه می کنند تا علت این مشکل را مشخص کنند. با توجه دقیق به پرنده بیمار ، او تشخیص احتمالی را می گوید ، و در صورت توبیخ شدن جوجه های گوشتی ، چگونه می توان آن را درمان کرد.

سایر مطالب :

بیماری کانیبالیسم یا هم خواری در طیور

رطوبت بستر طیور:چگونگی بوجود آمدن و پیامدهای آن

اسهال سفید در جوجه های گوشتی: درمان و دلایل احتمالی

سالمونلا یک علت احتمالی افتادگی مایع مایع با رنگ سفیدی است. عفونت در طیور بسیار متداول است و متأسفانه می تواند در فرد تأثیر بگذارد. این بیماری به جوجه های مرغ آلوده و همچنین از طریق تماس با تجهیزات مشترک یا تمیز بودن ضعیف در خانه منتقل می شود.

در هنگام انتخاب راهکار درمانی ، علاوه بر اسهال سفید در جوجه های گوشتی ، درباره وجود سالمونلوز ، توجه کنید:

  • حالت افسرده پرنده؛
  • عدم تمایل جوجه ها برای حرکت ، بی حالی
  • تاخیر در پیشرفت از همسالان سالم؛
  • برای سریع و راحت تنفس از طریق منقار کمی باز.

با اسهال ناشی از سالمونلا ، درمان جوجه های گوشتی در خانواده های صنعتی نامناسب تلقی می شود ، زیرا این دوره حدود سه هفته می تواند ادامه یابد.

در خانه های خصوصی با عامل ایجاد کننده بیماری با داروهای سولفا مبارزه می شود. در این حالت کاشت پرندگان بیمار مهم است و سلامت افراد باقیمانده را نیز با دقت زیر نظر می گیرد.

جوجه های گوشتی که دارای اسهال قهوه ای هستند

اگر هضم جوجه ها و مرغ ها به صورت مایع و سریع متلاشی از سایه قهوه ای یا قهوه ای بیان شود ، این می تواند هم استفاده از خوراک بی کیفیت باشد و هم یک بیماری بزرگ مانند کوکسیدیوز. بیشتر اوقات ، این بیماری در دوره بهار-پاییز تشخیص داده می شود و عفونت از طریق بسترهای آلوده ، غذا و آب بروز می کند.

علاوه بر اسهال قهوه ای ، جوجه های گوشتی می توانند توجه کنند:

  • عدم تمایل به حرکت ، آنها بی حرکت ، متلاطم و ناامید هستند.
  • کاهش یا عدم اشتها ، افزایش تشنگی؛
  • مخاط یا علائم خون در بستر.
  • رنگ پریدگی ریش و صدف ، که نشانگر پیشرفت کم خونی و کم آبی بدن است.

غالباً با کوکسیدیوز ، خون در مدفوع جوجه های گوشتی مشاهده می شود. این نشان دهنده تخریب فعال مخاط روده و نیاز به فوریت درمان جامع با استفاده از داروهای تخصصی است که فعالیت حیاتی پاتوژن ها را سرکوب می کند.

در صورت عدم توجه به علائم فوق ، اما هنوز ناخالصی خون در بستر وجود دارد ، ممکن است جوجه ها یا روده ها به دلیل تغذیه نادرست ، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی زخمی شوند.

جوجه های ناسالم توسط سبزیجات موجود در مدفوع یا ذرات خوراکی غیر قابل هضم نشانه گذاری می شوند.

اسهال در جوجه های گوشتی را چگونه درمان کنیم؟

از جمله اولویت هایی که باید توسط مرغداران انجام شود:

  • کنترل کیفیت خوراک به مرغ ها؛
  • جداسازی پرندگان بیمار و ضعیف؛
  • تمیز کردن و ضد عفونی کردن اتاق ها و کلیه تجهیزات از جمله فیدرها و کاسه های آشامیدنی.

اگر پرنده علی رغم تدابیر صورت گرفته ، مجرمانه است ، چگونه جوجه های گوشتی را درمان کنیم؟ چه کار دیگری می تواند انجام شود در حالی که هیچ تجزیه و تحلیل جامع از بستر وجود ندارد:

  1. به عنوان جوجه های گوشتی کربن فعال ارائه می دهند.
  2. پرمنگنات پتاسیم به آب آشامیدنی اضافه می شود.
  3. مطمئن شوید که گچ ، شن ، پوسته به اندازه کافی در فیدرها وجود دارد یا خیر.
  4. پروبیوتیک ها با استفاده از محصولات اسید لاکتیک با هدف عادی کردن میکرو فلور روده.
  5. آبگوشت برنج را می توان به غذاهای مرطوب اضافه کرد.

برای از بین بردن درد پرندگان به دلیل آلودگی به حنجره ها ، درمان انتهلمینتیک دام انجام می شود.

مرحله بعدی مبارزه با اسهال در جوجه های گوشتی درمان با آنتی بیوتیک ها و داروهای تخصصی مقابله با باکتری ها ، تک یاخته ها ، قارچ ها و سایر میکروارگانیسم ها است.

از آنجا که برخی از بیماری های همراه با اسهال در طیور نه تنها برای پرندگان بلکه برای انسان خطرناک است و درمان آنها بسیار وقت گیر و طولانی است ، جمعیت بیمار نابود می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما ( اینجا کلیک کنید )